خرابکاری در اثر تاریخی کولوسئوم مورد انتقاد مردم ایتالیا قرار گرفته است

به گزارش فیس راز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، خرابکاری در اثر تاریخی کولوسئوم مورد انتقاد مردم ایتالیا قرار گرفته است.

خرابکاری در اثر تاریخی کولوسئوم مورد انتقاد مردم ایتالیا قرار گرفته است

حدود یک ماه پس از آنکه یک توریست 27 ساله بریتانیایی با حک کردن حروف اول نام خود و دوستش، بنای باستانی کولوسئوم در شهر را رم تخریب کرد. پلیس ایتالیا اکنون در حال تحقیق از یک دختر سوئیسی به علت مشابه است.

تحقیقات درباره این اقدام خرابکارانه پس از آن شروع شد که یک راهنمای ایتالیایی از دختر 17 ساله ای که حرف N را روی دیوار کولوسئوم حک میکرد فیلم گرفت. این خبر ابتدا به وسیله رسانه محلی گزارش شد و پس از آن ویدئویی از آن به وسیله خبرگزاری ایتالیایی آنسا در توییتر به اشتراک گذاشته شد.

دانیلا سانتانچه وزیر توریستی ایتالیا پیش تر خواهان احترام به فرهنگ و تاریخ ایتالیا شده و اظهار نموده بود: نمی توانیم اجازه دهیم کسانی که از کشور ما تماشا می نمایند احساس آزادی داشته باشند و این گونه رفتار نمایند.

خرابکاری در اثر تاریخی کولوسئوم مورد انتقاد مردم ایتالیا نیز قرار گرفته است. با این حال، این نخستین بار نیست که این اثر تاریخی تخریب می گردد. در سپتامبر 2020، یک مرد 32 ساله اهل ایرلند ظاهرا با استفاده از یک شی نوک تیز فلزی برای حک کردن حروف اول خود در ستونی در سطح اول بنای تاریخی کولوسئوم دستگیر شد.

یک دختر 14 ساله آلمانی نیز یک ماه بعد در حال اجرا همین کار دستگیر شد.

کولوسئوم در شهر رم کشور ایتالیا در سال 80 میلادی (بیش از 1900 سال پیش) ساخته شده و نمونه بارزی از یک آمفی تئاتر مدرن در زمان گذشته است که پس از غارت به وسیله پاپهای رومی و اشراف، دو سوم آن تخریب شد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2367

به "خرابکاری در اثر تاریخی کولوسئوم مورد انتقاد مردم ایتالیا قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرابکاری در اثر تاریخی کولوسئوم مورد انتقاد مردم ایتالیا قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید