طرز تهیه چیکن استراگانف دونفره خوشمزه ، مرحله به مرحله

به گزارش فیس راز، چیکن استراگانف، این غذای روسی، با وجود موادی چون قارچ، خامه و تکه های مرغ تقریبا به ذائقه ایرانی ها بسیار نزدیک است تا جایی که به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی در میهمانی ها سرو می گردد. با توجه به اهمیت بالای این غذا در بین ایرانی ها در مطالب قبلی به آنالیز تاریخچه چیکن استراگانف و نحوه سرو آن پرداخته ایم اما در ادامه طرز تهیه چیکن استراگانف دونفره را خواهیم گفت که در منزل می توانید به راحتی پخت آن را مرحله به مرحله پیش ببرید. در صورت بیشتر شدن تعداد نفرات، موادلازم را فقط دو برابر کنید.

طرز تهیه چیکن استراگانف دونفره خوشمزه ، مرحله به مرحله
  • سینه مرغ بزرگ یک عدد
  • آرد یک و نیم قاشق غذاخوری
  • کره یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون نصف قاشق غذاخوری
  • پودر سیر، پودر پاپریکا و پودر پیاز نصف قاشق چای خوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس چیکن استراگانف

  • کره یک و نیم قاشق غذاخوری
  • پیاز خردشده یک عدد
  • سیر خردشده یک و نیم حبه
  • قارچ خردشده 500 گرم
  • سس خردل یک قاشق چای خوری
  • پاپریکا نصف قاشق چای خوری
  • آب مرغ یا آب نصفه فنجان
  • آرد نصف قاشق غذاخوری
  • آب مرغ یک فنجان
  • سس ورچستر نصف قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • خامه ترش یک فنجان
  • جعفری و پیازچه خرد شده به میزان لازم

طرز تهیه چیکن استراگانف دو نفره

1. مرغ را مزه دار کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف دو نفره سینه مرغ را به چهار قسمت یا هر میزان که دوست دارید تقسیم و خرد کنید. هرکدام را با نمک، فلفل، پودرسیر و پاپریکا مزه دار کنید. با یاری دستان خود ادویه ها را به تمام قسمت های خردشده به خوبی بمالید. هر کدام از فیله ها را هم جداگانه در آرد بغلتانید و کنار بگذارید. حال به سراغ دیگر مراحل تهیه این غذای خوشمزه بروید. اگر طعم مرغ را دوست ندارید آن را با گوشت امتحان کنید. پس پیشنهاد ما به شما خواندن طرز تهیه بیف اسنراگانف کلاسیک است.

2. فیله ها را تفت دهید

در دومین مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف دو نفره یک تابه مناسب انتخاب نموده تا داخل آن کره و روغن زیتون بریزید. بعد از چند دقیقه گرم شدن روغن، فیله های مرغ را اضافه کنید. هر طرف از تکه ها را برای چهار دقیقه تفت دهید تا به رنگ قهوه ای دربیاید. آن ها را برداشته و کنار بگذارید. حال به سراغ آماده کردن سس چیکن استراگانف بروید. حال که صحبت آماده کردن سس چیکن استراگانف است می توانید طرز تهیه چیکن استراگانف به سبک روسی با سس مخصوص را هم امتحان کنید.

3. پیاز و قارچ را تفت دهید

در سومین مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف دونفره باید پیاز را طبق سلیقه تان خلالی یا نگینی خرد کنید. به جای مانده کره یعنی یک و نیم قاشق غذاخوری را داخل تابه بیاندازید. بعد از آب شدن کره، پیازها را ریخته و برای چند دقیقه تفت دهید. پیازها که شفاف و کمی سبک شدند سیر را اضافه کنید. برای 30 ثانیه دیگر با مواد تفت شان دهید تا بوی سیر بلند گردد. در ادامه قارچ های ورقه ای خرد شده را هم اضافه نموده و بار دیگر با مواد چهار دقیقه تفت دهید تا طلایی شوند. قارچ ها را بعد از طلایی شدن از تابه خارج نموده و تکه های قهوه ای ته تابه را هم بکنید. مواد را دوباره به تابه اضافه نموده و به آن ها سس خردل و پاپریکا بزنید. سس باید کل قارچ ها را در بگیرید.

4. آب مرغ، سس ورچستر و آرد را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف دونفره آب مرغ یا آب را به تابه اضافه کنید. سه دقیقه زمان دهید تا آب داخل تابه کم گردد در این مدت شما هرازگاهی مواد را هم بزنید تا طعم ها خوب با یکدیگر مخلوط شوند. در ادامه نوبت به اضافه کردن آرد و سس ورچستر می رسد. سس ورچستر را به راحتی با خواندن طرز تهیه سس ورچستر خانگی در منزل آماده کنید. سپس آرد را اضافه و برای یک دقیقه آن را به همراه مواد هم بزنید. حال سس ورچستر و به جای مانده آب مرغ را داخل تابه بریزید. اجازه دهید طعم ها به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. دو تا چهار دقیقه زمان دهید تا سس چیکن استراگانف تان کمی غلیظ گردد. طرز تهیه چیکن استراگانف با پاستا در سه سوت را هم می توانید در روزهای تعطیل امتحان کنید.

5. خامه ترش را اضافه کنید

در ششمین مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف دونفره باید حرارت تابه را کم نموده و خامه ترش را اضافه کنید. شاید گمان کنید سس تان کمی شل شده است اما اجازه دهید خامه به همراه دیگر مواد سه تا چهار دقیقه بجوشد تا خودش را بگیرد. سس باید کامل یک دست و خامه ای شده باشد. حال نمک و فلفل را اضافه نموده و به آرامی هم بزنید. اگر نگران رژیم غذایی خود هستید می توانید از خامه ترش کم چرب بهره ببرید یا طرز تهیه چیکن استراگانف بدون خامه را امتحان کنید که بسیار خوشمزه است.

6. مرغ ها را به تابه اضافه کنید

در هفتین مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف دو نفره مرغ های مزه دار شده را به به همراه آب داخل بشقاب به تابه اضافه کنید تا دو دقیقه با دیگر مواد بجوشند. اگر سس تان خیلی رقیق بود یا مرغ ها هنوز نپخته بودند دو تا سه دقیقه دیگر هم زمان دهید تا سس غلیظ گردد. دقت داشته باشید که سس باید کامل روی تکه های مرغ را بپوشاند.

7. چیکن استراگانف را سرو کنید

در آخرین مرحله از تهیه چیکن استراگانف آن را در یک ظرف دونفره سرو نموده و روی آن را با ریحان خشک شده، جعفری و پیازچه خردشده یا آویشن تازه تزئین کنید. این غذا را به همراه پاستا، برنج یا پوره سیب زمینی می توانید میل کنید. برای تزئین غذایتان می توانید از مطلب تزئین چیکن استراگانف در کتاب کاله ایده بگیرید.

چیکن استراگانف را در روزهای تعطیل برای خود و عزیزان تان امتحان کنید.

نکات تکمیلی پخت چیکن استراگانف دونفره

اگر طرز تهیه چیکن استراگانف را بدانید به راحتی می توانید برای میهمانی هایتان از 2 نفر گرفته به بالا، آن را تهیه و سرو کنید. فقط کافی است نکات زیر را حین پخت در نظر داشته باشید.

نحوه سرو کردن

این غذا را به صورت سنتی با نودل یا پاستا می خوردند اما شما می توانید آن را کنار پوره سیب زمینی، برنج، پوره گل کلم، کلم بروکلی آب پز و سینی سبزیجات سرو کنید. در این صورت شما کربوهیدرات کمتری مصرف خواهید کرد. از سویی دیگر شما چیکن استراگانف دو نفره تان را می توانید هم با نان کروتان و باگت میل کنید و هم با قرار دادن برش هایی از آن ها روی ظرف، غذایتان را تزئین کنید.

انتخاب مرغ مناسب برای چیکن استراگانف

اگر دستور چیکن استراگانف را دنبال می کنید در انتخاب مرغ باید از گوشت سینه یا فیله بهره ببرید. البته که از ران های بدون پوست و استخوان هم می توانید در این دستور یاری بگیرید. آن ها را باید به صورت طولی و نازک به ضخامت یک سانتی متر برش دهید و سپس مزه دارشان کنید. پیشنهاد ما به شما برای دورهمی هایتان دستور پخت چیکن استراگانف است.

نگه داری چیکن استراگانف

گاهی با رعایت نکردن میزان اولیه، میزان غذا بیشتر از حد تصورمان می گردد، شما به راحتی می توانید با ریختن در ظروف پلاستیکی دردار، آن را چهار روز در یخچال و 10 روز در فریزر نگه دارید. برای گرم کردن این غذا هم فقط کافی است استراگانف را به همراه یک چهارم استکان آب داخل یک قابلمه بریزید و اجازه جوش خوردن به آن بدهید. مرغ ها در این حین گرم می شوند، فقط دقت داشته باشید با گرم کردن مجدد سس مواد در قابلمه حالت جدا شدن به خود می گیرند، اما در مزه هیچ تغییری به وجود نمی آید. طرز تهیه چیکن استراگانف با سس بشامل را هم امتحان کنید.

انتخاب خامه ترش

هنگام اضافه کردن خامه ترش به مواد چیکن استراگانف دو نفره حرارت را کم کنید و زمان دهید که خامه به وسیله سس کم کم آب گردد. به این مسئله دقت داشته باشید که قبل از حباب زدن سس، مواد را از روی حرارت برداشته تا خامه ترش دلمه گردد. هم چنین با توجه به ذائقه و رژیم تان از خامه ترش کم چرب هم می توانید بهره ببرید. برای آشنایی بیشتر با انواع آن می توانید مطلب خامه ترش چیست را در کتاب کاله بخوانید. یکی دیگر از استفاده های خامه ترش در طرز تهیه کیک یخچالی است حتما امتحان ش کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2386

به "طرز تهیه چیکن استراگانف دونفره خوشمزه ، مرحله به مرحله" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه چیکن استراگانف دونفره خوشمزه ، مرحله به مرحله" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیکن استراگانف دونفره خوشمزه ، مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید