مونترال بهتره یا تورنتو ؟

به گزارش فیس راز، در مقاله قبل، بخش اول مقایسه دو شهر مونترال و تورنتو در کانادا را بیان کردیم و از جنبه های مختلف این دو شهر را آنالیز کردیم. همچنین گفتیم اینکه برای مهاجرت شما مونترال بهتر است یا تورنتو بیشتر به سبک زندگی شما بستگی دارد. اکنون در بخش دوم این مقاله، مونترال و تورنتو را از جنبه های دیگر نیز آنالیز و مقایسه می کنیم تا در نهایت بتوانید تصمیم بگیرید که با توجه به شرایط خاص شما، مونترال بهتر است یا تورنتو.

مونترال بهتره یا تورنتو ؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

4) آب و هوای مونترال و تورنتو

تورنتو

در تورنتو شما پنج یا شش ماه از سال را در دمای بسیار پایین (به طور متوسط زیر ده درجه) می گذرانید، بنابراین برای زندگی در تورنتو به پوستی ضخیم و پالتو و کت های زیادی نیاز دارید! با این حال، خبر خوب این است که در ماه های باقی مانده سال هوا بطور متوسط بالای بیست درجه و در تابستان بالای بیست و پنج درجه خواهد بود. اما نکته دیگر در خصوص آب و هوای تورنتو این است که تورنتو یکی از بادی ترین شهرهای کانادا است که در فصل زمستان، وزش بادهای زیاد می تواند تا حدی آزاردهنده باشد.

مونترال

بطور کلی مونترال یک شهر واقعاً سرد است، بطوری که در ماه های فصل زمستان دمای متوسط هوا به طور مداوم زیر صفر است و بهار و پاییز هوا کمی بهتر می گردد و میانگین دمای هوا بین 2 تا 15 درجه خواهد بود.

دمای هوا در ماه های فصل تابستان در مونترال به شدت تغییر می نماید؛ بطوری که تمام این سه ماه میانگین دما 26 درجه و هوا در بیشتر روزها به دلیل کمبود بادهای ناهمسو، شرجی است. درنتیجه این دوره های طولانی هوای سرد و گرمای شدید برای شما مدتی زمان می برد تا به آب و هوای مونترال عادت کنید!

5) فرهنگ مردم مونترال و تورنتو

مونترال در واقع عنوان پایتخت فرانسوی کانادا نامگذاری شده است؛ درنتیجه انتظار خواهید داشت که اختلافات فرهنگی عظیمی بین دو شهر مونترال و تورنتو وجود داشته باشد. از طرفی تورنتو شهر بسیار مدرنی است و ظاهر، احساس و سبک زندگی کلاسیک آمریکای شمالی را دارد؛ در حالی که مونترال سبک اروپایی دارد.

مونترال با وجود اینکه یک شهر عظیم است، تمرکز بیشتری روی ایجاد تعادل بین کار و زندگی دارد اما مردم ساکن این شهر اغلب رفتارهای خونسرد و آرام و هنرمندوارانه ای دارند؛ در حالی که مردم تورنتو زندگی روزمره پر جنب و جوشی دارند و به نظر می رسد همه در تنش هستند یا شغلشان به نوعی هدف و کانون اصلی زندگیشان است.

بنابراین اگر از استرس و جنب و جوش و سرعت زیاد زندگی در شهر لذت می برید، تورنتو می تواند مقصد ایده آلی برای مهاجرت شما باشد، اما اگر به دنبال شهری هستید که تمرکز شما را فقط روی کار یا شغل نگذارد و آرامش بیشتری داشته باشید، در این صورت مونترال انتخاب ایده آل شما خواهد بود.

6) جاذبه های تورنتو و مونترال

تورنتو

از آنجا که تورنتو به منظره ای زیبا از ساختمان های مرتفع و آسمان خراش های مختلف واقف است، تورهای مختلفی درون شهر وجود دارد که مردم می توانند به وسیله آنها به تماشای این مناظر از ارتفاع صد متری سطح زمین بپردازند.

اما مناظر و شگفتی های تورنتو فقط به برج های بلند وسر و صدای درون شهر ختم نمی شوند؛ بلکه بعد از غروب خورشید نیز کافه ها و رستوران های زیادی تا نیمه شب فعالیت می نمایند و آماده پذیرایی از مردمی هستند که پس از یک روز طولانی قصد استراحت و تفریح در شهر را دارند.

همچنین امکان سفرهای دریایی در داخل شهر و غذا خوردن کنار رودخانه دیدنی هامبر نیز در تورنتو وجود دارد. مهم تر از اینها، فستیوال یا جشنواره های مختلفی نیز درتمام طول سال در این شهر برگزار می گردد؛ بنابراین می توان گفت تورنتو بی توجه به هر اتفاقی که می افتد دائماً با انرژی با شور و انرژی مردم را شگفت زده می نماید. همچنین از آنجا که تورنتو یکی از شهرهای کاناداست، پیاده روها و پارک های زیادی در خارج از شهر تورنتو وجود دارد.

مونترال

خیابان های سنگفرش، کوچه های عقب گرد و کافه های فرانسوی بی نقص که در اطراف شهر واقع شده اند برای هر زمانی از طول روز که بیرون از خانه باشید، می توانند برای شما لذتبخش و جذاب باشند. شهر مونترال مملو از معماری زیبا، محله های متنوع، باغ های گیاه شناسی و رستوران هایی است که غذاهای لذیذ و جذاب سرو می نمایند.

همچنین مانند تورنتو، فستیوال های مختلفی در طول سال در مونترال برگزار می گردد، به این معنی که شما هیچوقت بیکار نمی مانید و همیشه کاری برای انجام دادن یا جایی برای رفتن در مونترال خواهید داشت!

مونترال به خاطر داشتن زندگی شبانه پر جنب و جوش خود بسیار مشهور است و همیشه مردمی را که قصد جشن دریافت به سبک خاصی را دارند، از سراسر دنیا به خود جلب می نماید. همچنین اگر می خواهید مدتی را در طبیعت بگذرانید، تعدادی جهت پیاده روی و پارک های طبیعی درست در خارج از شهر مونترال برای شما وجود دارد.

نتیجه گیری

هر دو شهر مونترال یا تورنتو دارای نقاط اشتراک هستند و هر دو در خصوص نکات مثبتی به شما ارائه می دهد و تجربیات زیادی می توانید دراین شهرها کسب کنید، اما قطعا در خصوص سبک و هزینه های زندگی تضاد کاملی بین مونترال و تورنتو وجود دارد. امیدواریم این پست به شما یاری کند تا تصمیم بگیرید که کدام شهر را برای زندگی و مهاجرت انتخاب کنید.

منبع: اینترنت
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1324

به "مونترال بهتره یا تورنتو ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونترال بهتره یا تورنتو ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید