پیش بینی صندلی مؤسسات آموزش عالی در نظام های رتبه بندی ممکن شد

به گزارش فیس راز، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از ایجاد افزونه جدیدی به سامانه صندلی علم، فناوری و نوآوری ایران در دنیا (نما) برای پیش بینی صندلی مؤسسات علمی در نظام های دنیای رتبه بندی اطلاع داد.

پیش بینی صندلی مؤسسات آموزش عالی در نظام های رتبه بندی ممکن شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، پیش بینی صندلی آینده مؤسسات و دانشگاه های علمی کشور به سامانه نما افزوده شده است.

سامانه های دنیای رتبه بندی موسسه ها یکی از پدیده های کلیدی آموزش عالی در یکی دو دهه گذشته شده اند. از این رو، بسیاری از مؤسسات دوست دارند صندلی خود را در این سامانه ها بدانند و برای دست یابی به صندلی های بهتر و بالاتر برنامه ریزی نمایند.

بی گمان داشتن سیاست های درست و برنامه ریزی کارآمدتر در این زمینه، احتیاجمند آگاهی از فرایند آینده صندلی مؤسسات در این سامانه ها است.

از این رو پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در پاسخ به این احتیاج مؤسسه های آموزش عالی و پایش و گزارش صندلی آن ها در سامانه های دنیای رتبه بندی، ویژگی تازه ای را به سامانه صندلی علم، فناوری و نوآوری ایران در دنیا (نما) افزوده است که برآیند پژوهش های میان رشته و تازه ایرانداک در این زمینه است.

این ویژگی، با بهره گیری از علوم رایانه و الگوریتم های هوش مصنوعی، به سامانه نما افزوده شده است که پیش بینی صندلی آینده مؤسسه ها را شدنی می سازد.

سیاستگذاران و مدیران می توانند صندلی آینده مؤسسه های آموزش عالی را در سامانه های رتبه بندی دنیای ببینند و برای پیشرفت در آن ها برنامه ریزی نمایند.

پیش بینی صندلی مؤسسه های آموزش عالی بر پایه سری های زمانی و صندلی آن ها در سال های پیش، در 7 سامانه دنیای رتبه بندی شامل مؤسسه آموزش عالی تایمز، شانگهای، کیو. اس، یورپ، تایوان، سی. دبلیو. یو. آر، و راوند) در سامانه نما فراهم شده است.

همچنین، مؤسسه ها می توانند پیش بینی صندلی یا امتیازشان را در سنجه های گوناگون ارزیابی هر سامانه نیز ببینند.

طبق آنالیز نظام مند نوشتگان در زمینه رتبه بندی مؤسسه های آموزش عالی نیز راه چاره های گوناگونی که برای بهبود صندلی مؤسسه ها یافت شده اند، فراخور پیش بینی ها، به مؤسسه ها پیشنهاد می گردد تا راهنمای بهبود صندلی شان باشند.

همه کاربران می توانند از این خدمت تازه در بخش رتبه مؤسسه ها در سامانه نما بهره برداری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1775

به "پیش بینی صندلی مؤسسات آموزش عالی در نظام های رتبه بندی ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی صندلی مؤسسات آموزش عالی در نظام های رتبه بندی ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید