8 سبزی مفید برای کنترل دیابت نوع دو

به گزارش فیس راز، 8 نوع سبزی مفید برای حال دیابتی های نوع دو شامل موارد زیر است:

8 سبزی مفید برای کنترل دیابت نوع دو

- اسفناج: این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانه ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین K است. محققان حتی اعلام نموده اند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

- گوجه فرنگی: حاوی ویتامین ث و یک منبع عالی از ویتامین A و پتاسیم محسوب می گردد. هر فنجان آب گوجه فرنگی تنها 32 کیلوکالری دارد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی اکسیدان های قوی است که در برابر بیماری های قلبی، سرطان پروستات و ... محافظت ایجاد می نماید ضمن اینکه برای دیابتی ها یک خوراکی کم کربوهیدرات است.

- کلم بروکلی: علاوه بر این که کربوهیدرات کمی دارد، سرشار از ویتامین های A، Cو K، فیبر و آهن است.

- خیار: یک فنجان خیار خرد شده تنها 5 گرم کربوهیدارت دارد و شما در صورتی که مبتلا به دیابت باشید، بدون هیچ گونه نگرانی می توانید مقادیر زیادی از آن را مصرف کنید. خیار یک منبع عالی از ویتامین K، پتاسیم و ویتامین C نیز محسوب می گردد.

- کلم: خوردن کلم یک راه مقرون به صرفه برای اضافه کردن ویتامین های K و C به رژیم غذایی است؛ البته به علاوه آنتی اکسیدان ها، فیبر، منگنز و ویتامین B6.

- کلم بروکسل: این نوع کلم نیز سرشار از ویتامین A، C و فولات و فیبر است و محققان بر این باورند که علاوه بر فوایدش برای دیابتی ها، می تواند خطر ابتلا به بعضی سرطان ها را دفع کند.

- گل کلم: این نوع سبزی سرشار از ویتامین C، فیبر، پتاسیم و فولات است. به علاوه مصرف روزانه 122 گرم از این سبزی در روز تا 14 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

- مارچوبه: بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، این گیاه نیز در هر فنجان تنها 27 کالری و 5 گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین های A و K است. هنگام خرید مارچوبه کوشش کنید ساقه های سبز روشن آن را انتخاب کنید. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل مقدار قند خون و افزایش فراوری انسولین در بدن می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 آبان 1402 بروزرسانی: 25 آبان 1402 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2395

به "8 سبزی مفید برای کنترل دیابت نوع دو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 سبزی مفید برای کنترل دیابت نوع دو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید