چینی ها در ادامه ساخت ترین ها، طولانی ترین پل شیشه ای را ساختند

به گزارش فیس راز، دیگر گوشمان به این ترینهای چین آشناست و پشت سر هم از ساخت یک سازه بزرگ و عجیب خبری میشنویم، در ادامه این روند، چینی ها خبر از ساخت طولانی ترین پل شیشه ای در ارتفاعات ژانگجیاجی خبر دادند، در ادامه از ویژگی های این پل برایتان خواهیم گفت.

چینی ها در ادامه ساخت ترین ها، طولانی ترین پل شیشه ای را ساختند

در بالای دره بزرگ ژانگ ژیاجی (Zhangjiajie) و در ارتفاع 300 متری از سطح زمین، یک پل شیشه ای عظیم الجثه بنا شده که بسیار ترسناک جلوه می نماید. اکنون گردشگران تور چین می توانند از این پل بازدید نمایند ، بنابراین می‌توانیم آن را بلند ترین و مرتفع ترین پل شیشه ای بدانیم که تا کنون ساخته شده است. عرشه این پل، 426 متر طول و 1.8 متر عرض داشته و می تواند پذیرای 800 بازدیدکننده در یک زمان باشد.

در پل ژانگ ژیاجی که توسط معماری به نام هِیم دوتام (Haim Dotam) طراحی شده، 99 پنل شیشه ای چند لایه به کار رفته که بازدیدکنندگان به وسیله آنها می توانند زیر پای خود را مشاهده کنند.

معمار این بنا می گوید: پل به گونه ای طراحی شده که نامرئی به نظر برسد و رنگ سفید، به پنهان شدن آن در ابرها کمک می نماید. بر اساس گزارش شبکه CCTV چین، برای ساخت این پل 3.4 میلیارد دلار هزینه صرف شده. قرار بود پل ژانگ ژیاجی تابستان برای دیدن عموم آماده شود، اما به علت رعایت بیشتر نکات ایمنی، برنامه زمان بندی کمی با تاخیر مواجه شد.

چند ماه پیش، افراد داوطلب و برخی گردشگران تور چین برای آزمایش مقاومت و ماندگاری شیشه های پل، با چکش به آن ها ضربه زدند. مقامات رسمی نیز در طول جشن افتتاحیه، با یک خودرو بر روی پل حرکت نمودند.

پل ژانگ ژیاجی آخرین و شگفت انگیز ترین پل شیشه ای چین به شمار می رود. اوایل تابستان، آسمان خراشی شیشه ای و 88 طبقه به نام برج ژین مائو (Jin Mao) در شانگهای افتتاح شد که همان حس ترسناک را القا می نمود. 1 سال پیش هم پلی شیشه ای به نام برِیو من (Brave Man) در پارک ملی زمین شناسی شینیوژای (Shiniuzhai) افتتاح شد.

این راهروی شیشه ای کنار کوه یونتای (Yuntai) احداث شده و 1067 متر ارتفاع دارد. درست 2 هفته بعد از رونمایی، ترک هایی بر روی پنل های شیشه ای آن مشاهده شد و سپس بلافاصله پل به دلایل امنیتی تعطیل گشت. آزمایش های بسیار زیادی بر روی پل ژانگ ژیاجی انجام گرفته تا دیگر چنین مشکلاتی پیش نیاید.

با وجود آن که علاقه مندان اکنون می توانند از این پل بازدید نمایند، اما عملیات عمرانی آن هنوز به اتمام نرسیده. 1 سال دیگر، گردشگران می توانند با استفاده از طناب، سقوط از روی پل را تجربه نمایند. اگر چنین چیزی شما را نمی ترساند، می توانید تا سال آینده صبر نموده و آن را امتحان کنید.

انتشار: 28 خرداد 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 5

به "چینی ها در ادامه ساخت ترین ها، طولانی ترین پل شیشه ای را ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها در ادامه ساخت ترین ها، طولانی ترین پل شیشه ای را ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید