آمریکا طرح خروج 4 هزار نظامی دیگر از افغانستان را نهایی می کند

به گزارش فیس راز، مقامات واشنگتن اعلام کردند که کاخ سفید تصمیم درباره خروج چهار هزار نظامی دیگر آمریکایی از افغانستان را نهایی می کند.

آمریکا طرح خروج 4 هزار نظامی دیگر از افغانستان را نهایی می کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دو مقام ارشد کاخ سفید فاش کردند که دولت ترامپ در آستانه نهایی کردن تصمیمی برای خروج بیش از چهار هزار نظامی دیگر آمریکایی از افغانستان تا فصل پاییز است.

دولت آمریکا پیش از این نیز از کاهش نیروها به 8600 نفر خبر داده بود و این شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان را به پایین ترین سطح از نخستین روزهای جنگ در سال 2001 کاهش خواهد داد.

کاخ سفید در حالی در آستانه کاهش 4 هزار نظامی دیگر در افغانستان واقع شده است که طالبان حملاتش را تشدید کرده و وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون تاکید دارند که کاهش نیروها به سطحی پایین تر از 8600 نفر مبتنی بر شرایط و ارزیابی از شرایط امنیتی افغانستان و پایبندی طالبان به توافق قطر خواهد بود.

سی ان ان گزارش داد که کاهش نیروها به سطح 4500 نفر احتمالاً مشکلاتی را در اجرای ماموریت نظامی این کشور در افغانستان ایجاد می کند و آموزش و مشاوره به نیروهای محلی افغان نیز بطور قابل توجهی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

پیش از این ژنرال کنت مک کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفته بود که طالبان شرایط خروج کامل نظامیان آمریکایی را از افغانستان فراهم نکرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1205

به "آمریکا طرح خروج 4 هزار نظامی دیگر از افغانستان را نهایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا طرح خروج 4 هزار نظامی دیگر از افغانستان را نهایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید