آیا استحمام و حمام بخار در کاهش احتمال آلودگی به ویروس کرونا موثرند؟

به گزارش فیس راز، با شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر دنیا، راهکارهای مختلفی برای خلاصی از این بیماری در میان مردم رواج یافته است که یکی از این روش ها استحمام است.

آیا استحمام و حمام بخار در کاهش احتمال آلودگی به ویروس کرونا موثرند؟

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، بنا به آخرین نتایج تحقیقات و آنالیز پزشکان و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، ویروس کرونا در دمای 56 درجه سانتیگراد پس از 30 دقیقه از بین خواهد رفت.

اگر تصورکرده اید که حمام آب گرم در پیشگیری از ابتلای شما به ویروس کرونا موثر است باید بدانید که این نظر پایه ای علمی ندارد. دمای طبیعی داخل بدن شما بین 36.5 تا 37 درجه باقی می ماند مستقل از اینکه دمای داخل حمام چقدر باشد به علاوه، دوش دریافت با آب بسیار داغ می تواند مضر باشد و یا باعث سوختگی گردد.

اما از سوی دیگر دوش دریافت به صورت مرتب می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد همچنین بهترین راه برای محافظت از خود در برابر بیماری کرونا رعایت مداوم بهداشت دست ها است. با این کار ویروسی که ممکن است بر روی دست هایتان باشد نابود شده و از عفونتی که پس از تماس دست ها با چشم، دهان یا بینی بوجود می آید، جلوگیری می گردد.

انتهای پیغام/4076/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1021

به "آیا استحمام و حمام بخار در کاهش احتمال آلودگی به ویروس کرونا موثرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استحمام و حمام بخار در کاهش احتمال آلودگی به ویروس کرونا موثرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید