ابتلا به کرونا در آمریکا از 50 میلیون نفر گذشت

به گزارش فیس راز، تازه ترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا نشان می دهد که شمار مبتلایان ثبت شده به کرونا در آمریکا روز دوشنبه از مرز 50 میلیون نفر گذشت؛ آماری که نشان می دهد شیوع ویروس مرگبار همچنان به فرایند افزایشی خود و تلفات ناشی از آن دراین کشور به ویژه در بین افراد واکسن نزده ادامه می دهد.

ابتلا به کرونا در آمریکا از 50 میلیون نفر گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تارنمای هیل نوشت: بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، در آمریکا و در سطح ملی تعداد مبتلایان به کرونا به حدود 12 هزار نفر در روز افزایش یافته است. بعضی از کارشناسان می گویند شمارش موارد ابتلا نمی تواند ملاک باشد، زیرا بعضی از افرادی نیز که واکسن می زنند به طور معمول علائم خفیف ابتلا به کرونا را بروز می دهند.

با این حال آمار بستری در بیمارستان ها و تلفات عمدتا بین افراد واکسن نزده هشدار آمیز است.

گزارش رهگیری روزنامه نیویورک تایمز نشان می دهد هر روز حدود 1200 نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان می بازند و 65 هزار نفر در بیمارستان ها بستری هستند. در مجموع 800 هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

با سرد شدن هوا در بخش های شمالی آمریکا و انجام امور بیشتری در فضا های بسته، تعداد ابتلا و تلفات بار دیگر در این کشور افزایش یافته است.

گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به اومیکرون تهدید بیشتری را ایجاد نموده است. موارد ابتلا و بستری در بیمارستانه ها و مرگ و میر روندی افزایشی داشته است هر چند که گونه جهش یافته هنوز در آمریکا سویه غالب نیست و ویروس جهش یافته دلتا همچنان بیشترین دلیل ابتلا ها را تشکیل می دهد.

هنوز اطلاعات چندانی درباره اومیکرون در دست نیست، اما شواهد حاکی از آن است که این سویه ویروس کرونا بشدت قابلیت سرایت و انتشار را دارد. اطلاعات اولیه نشان می دهد که دو دز واکسن هنوز هم نمی تواند در مقابل سویه نو ایمنی ایجاد کند و کارشناسان به همه افراد بزرگسال توصیه نموده اند دز سوم یا تقویتی واکسن را دریافت نمایند.

در آمریکا، بیمارستان ها هنوز هم در بعضی از استان های این کشور با فشار کاری مواجهند و مقامات بهداشتی از مردم می خواهند واکسن بزنند یا واکسن تقویتی را دریافت نمایند. بیمارستانی در مینه سوتا با انتشار آگهی در یک صفحه کامل از یک روزنامه محلی هشدار داد که کادر این بیمارستان تحت فشار واقع شده است.

بر اساس گزارش رهگیری روزنامه نیویورک تایمز، آمریکا در دنیا بالاترین نرخ ثبت شده ابتلا ها را به نسبت جمعیت خود دارد که شامل 15 هزار مورد ابتلا در هر 100 هزار نفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2039

به "ابتلا به کرونا در آمریکا از 50 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلا به کرونا در آمریکا از 50 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید