اسناد مربوط به مشارکت القاعده و داعش در جنگ یمن را در اختیار داریم

به گزارش فیس راز، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تشریح دستاوردهای عملیات گسترده در استان البیضاء از هدف قرار دریافت بزرگترین مقرهای داعش و القاعده در جزیره عرب خبر داد.

اسناد مربوط به مشارکت القاعده و داعش در جنگ یمن را در اختیار داریم

به گزارش المیادین، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانس خبری امروز خود گفت که نیروهای مسلح یمن اسنادی در دست دارند که مشارکت عناصر القاعده و داعش را در تجاوز به یمن را نشان می دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: مناطق آزاد شده دربرگیرنده بزرگترین مقرهای داعش و القاعده در جزیره عرب به شمار می رود.

سریع خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن یک عملیات گسترده در مناطق قیفه و مناطق اطراف استان البیضاء انجام دادند.

وی اضافه کرد: در جریان این عملیات، بزرگترین مقرهای عناصر تکفیری اطلاعاتی وابسته به کشورهای متجاوز علیه یمن هدف قرار گرفت.

یحیی سریع ادامه داد: این عملیات سطح بالای ارتباط میان گروه های تکفیری و کشورهای متجاوز به یمن را نشان می دهد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در میان کسانی که در عملیات البیضاء به هلاکت رسیده اند سرکردگان وابسته به کشورهای خارجی که در تجاوز به یمن دست داشته اند نیز دیده می شوند.

اسامی کشورهای مرتبط با عناصر القاعده و داعش در یمن اعلام شد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (جمعه)، اطلاعات مهمی درباره مناطق آزادشده از چنگ عناصر سازمان های تروریستی داعش و القاعده ارائه کرد.

سرتیپ یحیی سریعپیشتر، از آزادسازی بیش از هزار کیلومتر مربع از استان البیضاء در جنوب شرق صنعاء و کشته یا زخمی شدن بیش از 250 نفر از تروریست های القاعده و داعش خبر داده بود.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص گفت: با یاری خداوند متعال، موفقیت عملیات نیروهای خود در مناطق قیفه (ولد ریع و القرشیه) و مناطق مجاور آن در استان البیضاء را اعلام می کنیم. نیروهای ما بدین وسیله در این عملیات یکی از بزرگترین آشیانه های عناصر تکفیری-اطلاعاتی وابسته به کشورهای متجاوز در سطح جزیره عرب را از بین بردند.

یحیی سریع در ادامه گفت: از زمان آغاز تجاوزات علیه یمن، این عناصر تکفیری وارد عمل شدند و طی این چند سال، وظایف مهمی به آنها واگذار شده است. منطقه عملیات شامل شمال غرب استان البیضاء و به طور دقیق دو ناحیه ولد الربیع و القرشیه بود. عملیات در زمان مشخص و طبق نقشه از پیش مشخص شده پیش رفت بطوریکه نیروها چندین درگیری با عناصر متجاوزان داشتند. این عناصر مرتبط با سرویس های اطلاعاتی متجاوزان بودند.

سریع ادامه داد: متجاوزان و مزدوران آنها طی سا ل های گذشته با انواع اسلحه از عناصر تکفیری یادشده حمایت می کردند. اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می دهد عناصر آنچه القاعده و داعش خوانده می شود، در تجاوز و به طور مشخص در گروه های مزدوران مشارکت داشتند.

وی همچنین توضیح داد: پیش از عملیات نظامی، عملیاتی اطلاعاتی در سطح گسترده و با همکاری با نیروهای امنیتی صورت گرفت که این مسئله در موفقیت عملیات نظامی بسیار نقش داشت. طی اجرای عملیات، جنگنده های متجاوزان با ده ها حمله هوایی سعی داشتند جلوی پیشروی نیروهای ما به سمت مواضع تکفیری ها را بگیرند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: این عملیات طی یک هفته اجرا شد و در نهایت با نابودسازی جبهه ای که متجاوزان در اجرای عملیات های خود بر آن تکیه داشتند، به خاتمه رسید. در این عملیات، مساحتی بالغ بر هزار کیلومتر که تحت کنترل القاعده و داعش بود، آزاد شد. این عناصر در مناطق یادشده چندین اردوگاه برپا کرده بودند. نیروهای ما طی این عملیات چهارده ارودگاه را تحت کنترل خود درآورند که شش مورد آن ها متعلق به داعش بود و مابقی متعلق به القاعده.

یحیی سریع با اشاره به اینکه عناصر تکفیری از این ارودگاه ها برای آموزش استفاده می کردند، گفت که در بخشی از این اردوگاه ها کارگاه های ساخت کمربند انتحاری و بمب وجود داشت.

سریع همچنین گزارش داد بیش از 250 تن از این عناصر تکفیری یا کشته شدند، یا زخمی و یا اسیر شدند. او همچنین اشاره کرد که برخی از عناصر کشته شده، تبعه دیگر کشورهای عربی و غیر عربی بودند.

سریع همچنین گفت که پنج تن از سرکرده های داعش در این عملیات کشته شدند که مهم ترین آنها، سرکرده این سازمان و مسئول امنیتی و مالی آنها بود.

سخنگوی نیروهای مسلح با بیان اینکه تعقیب و گریز تکفیری ها همچنان در مناطق جنوبی ادامه دارد، گفت: آنچه به آن دست یافتیم نشان می دهد که عناصر تکفیری از این مناطق برای پناه دادن به عناصر خارجی مثل عناصر سعودی و غربی استفاده می کردند البته این اقدام با هماهنگی با سرویس های اطلاعاتی برخی کشورهای عربی و غیرعربی صورت می گرفت. مناطق آزادشده نقطه آغاز عملیات هایی بود که هدف آنها مردم، امنیت و برهم زدن آرامش عمومی [کشور] بود.

سریع اضافه کرد: به شواهدی دست یافتیم که اثبات می کند این عناصر تکفیری با عناصری دیگر در کشورهای عربی و غیرعربی در ارتباط بودند و از جانب کشورهای متجاوز بشدت حمایت می شدند. سرویس های امنیتی اسامی سرکرده های فراری گروه های تکفیری را اعلام خواهند کرد با توجه به اینکه این افراد تحت تعقیب هستند.

یحیی سریع در ادامه گفت که این عملیات به خوبی نشان داد که گروه های تکفیری مستقر در یمن تا چه اندازه با کشورهای متجاوز در ارتباط بودند. آمریکا، سعودی و امارات در رأس کشورهایی بودند که این گروه ها تکفیری مرتبط با آنها بودند.،مهر و فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1270

به "اسناد مربوط به مشارکت القاعده و داعش در جنگ یمن را در اختیار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد مربوط به مشارکت القاعده و داعش در جنگ یمن را در اختیار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید