افزایش هزینه های نظامی ژاپن برای مقابله با تهدیدات چین

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: دولت ژاپن میخواهد میزان هزینه های نظامی خود را طی سال های آینده افزایش دهد و با خرید تجهیزات نظامی جدید و پیشرفته و ارتقای همکاری های امنیتی با کشورهای آسیایی با تهدیدات چین مقابله کند.

افزایش هزینه های نظامی ژاپن برای مقابله با تهدیدات چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ژاپن در حالی میخواهد توان نظامی خود در برابر تهدیدات چین در منطقه را افزایش دهد که در ده سال گذشته توکیو همیشه میزان هزینه های دفاعی و نظامی خود را کاهش داده است.بر اساس این گزارش دولت ژاپن میخواهد طی 5 سال آینده میزان هزینه های نظامی خود را 2، 6 درصد افزایش دهد و این مساله نشانگر این مساله است که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در نظر دارد تا نقش نظامی این کشور در منطقه را در شرایطی را افزایش دهد که تنش ها بین چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای چین به شدت بالا گرفته است.

دولت آبه میخواهد علاوه بر احیای قدرت مالی و رونق کسب و کار به ژاپن حضور نظامی این کشور در تحولات منطقه را نیز افزایش دهد. تصمیم اخیر چین برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین نیز به تنش ها بین دو کشور دامن زده است.دولت ژاپن اعلام نموده است که چین میخواهد وضعیت منطقه را با اعمال زور در آسمان ها و دریاها تغییر دهد و این مساله بر خلاف نظم بین المللی برقرار شده در منطقه شده است.

دولت توکیو اضافه نمود، موضع چین در قبال سایر کشورها و تحرکات نظامی آن همراه با شفاف نبودن سیاست های امنیت ملی و نظامی این کشور موجب نگرانی ژاپن و جامعه بین المللی شده و باید به دقت تحولات منطقه را زیر نظر داشته باشیم.دولت آبه همچنین خواهان تجدیدنظر در ممنوعیت صادرات تسلیحات نظامی ژاپن شده که این مساله می تواند شرکت های بزرگ آسیایی فراوری کننده تجهیزات نظامی را با چالش جدی روبرو کند.

استراتژی نظامی ژاپن در ده سال آینده مبتنی بر افزایش حضور نیروی دریایی و ارتقای قدرت دفاعی برای حفاظت از جزایر متعلق به ژاپن در آبهای منطقه است.ژاپن میخواهد طی 5 سال آینده بیش از 23، 97 تریلیون ین معادل 232 میلیارد دلار صرف هزینه های نظامی و دفاعی کند. این رقم در 5 سال گذشته به 23.37 تریلیون ین رسیده بود.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به اقدامات ژاپن تاکید نمود، چین به دقت استراتژی و راهبرد امنیتی و جهت سیاست های ژاپن را زیر نظر دارد. نقدها غیر منطقی ژاپن از فعالیت های عادی دریایی چین و تهدید جلوه دادن چین برای منطقه با انگیزه های سیاسی انجام شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 447

به "افزایش هزینه های نظامی ژاپن برای مقابله با تهدیدات چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش هزینه های نظامی ژاپن برای مقابله با تهدیدات چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید