امتناع کانادا از توقف فرایند فروش سلاح به رژیم عربستان

به گزارش فیس راز، دولت کانادا بی توجه به ادامه کشتار مردم یمن به دست سعودی ها، گفت فروش سلاح به رژیم عربستان را متوقف نمی کند.

امتناع کانادا از توقف فرایند فروش سلاح به رژیم عربستان

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از گلوب اَندمیل، با اینکه آمریکا فروش اسلحه به عربستان سعودی را محدود نموده، کانادا به معامله سلاح با این رژیم متخاصم ادامه می دهد. دولت اوباما به دلیل کشتار غیرنظامیان در یمن بدست سعودی ها، صادرات اسلحه به عربستان را متوقف کرد.

استفان دیون -وزیر خارجه کانادا- از عربستان خواست در مورد استفاده از سلاح های بحث برانگیز در یمن صرفا محتاط باشد. عربستان ائتلافی را سرکردگی می نماید که به بهانه های واهی، در یمن به کشتار غیرنظامیان می پردازد.

وقتی از دیون درباره پیروی کشورش از آمریکا در مسئله توقف ارسال سلاح به عربستان سوال شد، وی مدعی شد اتاوا -پایتخت کانادا- می تواند به طور کامل بر چگونگی استفاده از سلاح هایش در عربستان نظارت کند.

رویترز دوشنبه گزارش داد آمریکا به دلیل افزایش تلفات انسانی در یمن، یک طرح فروش اسلحه به ریاض را متوقف می نماید. مقامات آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این تصمیم امتناع کردند.

کانادا به عربستان خودروهای زرهی فروخته است که بر اساس گزارش ها، ریاض در یمن از آن ها استفاده می نماید. تصمیم دولت اوباما برای تعلیق فروش سلاح به عربستان، نقض سیاست های پیشین آمریکا در مورد رژیم سعودی است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 958

به "امتناع کانادا از توقف فرایند فروش سلاح به رژیم عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتناع کانادا از توقف فرایند فروش سلاح به رژیم عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید