امید ایران صفر-امید عربستان صفر

به گزارش فیس راز، امید ایران مقابل عربستان. یک بازی سختو حساس. دیداری که با نتیجه صفر بر صفر به سرانجام رسید. این تیم امید، هر چند فوق العاده نبود اما ناامیدمان هم نکرد. تیمی که حالا باید با کره شمالی ملاقات کند.

امید ایران صفر-امید عربستان صفر

به گزارش خبرنگاران /چهارشنبه 97/5/24 ، مرحله گروهی بازی های آسیایی جاکارتا، ورزشگاه: ویباوا موکتی، ساعت: 13/30 ، تماشاگر:2 هزار نفر

امید ایران صفر

امید عربستان صفر

داور: فو چوان هوی(سنگاپور)

کمک ها: علی محمد(پاکستان)، رووات ناکاریت(تایلند)

اخطار: علیرضا آرتا و محمد سلطانی مهر(امید ایران)

ایمن الخلیف(امیدعربستان)

بازیکن برتر: محمد مسلمی پور(امید ایران)

امید ایران

مهدی امینی، عارف آغاسی، محمد آقاجان پور، علیرضا آرتا، محمد مسلمی پور، محمدمهدی مهدی خانی، ابوالفضل رزاق پور، یونس دلفی، مهدی قائدی(87 رضا جبیره)، محمدرضا آزادی(77 محمد سلطانی مهر) و محمدامین اسدی(43 امیر روستایی)

سرمربی: زلاتکو کرانچار

امید عربستان

محمد الربیعی، عون السلولی، عبدالله الیوسف، عبدالله حسون، عبدالله العمری(82 محمد بصاص)، یوسف الحربی، عبدالرحمن غریب(77 متعب الحماد)، ایمن الخلیف، سعد السلولی(87 نواف الحبشی)، ناصر العمران و هارون کامارا

سرمربی: علی سعد الشهری

امید ایران مقابل عربستان. یک بازی دشوار، طاقت فرسا و حساس. از ابتدا هم می دانستیم که در نخستین گام، حریف سردشواری پیش روی مان است. کرانچار به همین دلیل تیم امید را با روش 2-4-4 به زمین فرستاد. عارف آغاسی و علیرضا آرتا دفاع مرکزی بودند، محمد آقاجان پور و محمد مسلمی پور به ترتیب در دفاع راست و چپ بازی کردند، محمدمهدی مهدی خانی و ابوالفضل رزاق پور نقش هافبک های میانی را ایفا کردند، مهدی قائدی و یونس دلفی وینگرهای چپ و راست بودند و زوج خط حمله را نیز محمدامین اسدی و محمدرضا آزادی تشکیل دادند.

برنامه کرانچار، استحکام در مرکز زمین و عبور از مدافعان کناری عربستان با استفاده از سرعت دلفی و قائدی بود. اتفاقی که البته در نیمه اول هرگز رخ نداد و این دو بازیکن کلیدی، حرکت ویژه ای انجام ندادند. ستاره ایران در نیمه اول، محمد مسلمی پور بود. دفاع چپی که دو بار دروازه ایران را نجات داد. اولی همان ابتدای بازی و در دقیقه 6 که هارون کامارا دفاع ایران را به هم ریخت، از مهدی امینی نیز عبور کرد اما دفاع چپ تراکتورسازی روی خط دروازه توپ را برگشت داد.

این تنها حرکت ویژه مسلمی پور نبود. یکی دو دقیقه بعد باز هم عربستان روی دروازه ایران خطرناک ظاهر گشت. مهاجم این تیم مهدی امینی را دریبل زد و ضربه اش را به سمت دروازه ایران روانه کرد اما مسلمی پور توپ را نزدیکی های شش قدم برگشت داد تا دروازه تیم امید همچنان بسته بماند.

نیمه اول را می توان به دو بخش تقسیم کرد. 20 دقیقه نخست که متعلق به عربستان بود و 25 دقیقه خاتمهی که ایران ، توپ را در اختیار داشت و فرصت هایی نیز خلق کرد. اولی ضربه سر محمد آقاجان پور که در دقیقه 24 از روی دروازه عربستان به خارج رفت. دومی دقیقه 39 که محمدمهدی مهدی خانی نتوانست با ضربه سر دروازه عربستان را باز کند. آخری هم در دقیقه 40 بود که محمدرضا آزادی موفق نگشت روی پاس اسدی و در حالتی تقریبا تک به تک دروازه محمد الربیعی را باز کند.

در نیمه دوم ایران بازی را بهتر شروع کرد. برنامه کرانچار، باز هم استفاده از سرعت قائدی در سمت چپ بود. برنامه ای که می توانست ایران را در دقیقه 53 به گل برتری برساند. قائدی توپ را در اختیار گرفت، دو بازیکن عربستان را جا گذاشت اما ضربه نهایی او را دروازه بان حریف به کرنر فرستاد.

موقعیت بعدی ایران باز هم با حرکت قائدی از چپ و ارسال او روی دروازه به وجود آمد. توپی که نصیب محمدمهدی مهدی خانی گشت اما هافبک پدیده مثل نیمه اول، این فرصت را نیز از دست داد. عربستان که تحت فشار بود، با تعویض هایی که مربی اش انجام داد بازی را در دست گرفت و یکی دو موقعیت خوب روی دروازه ایران خلق کرد. نمونه اش در دقیقه 73 که مهدی امینی در حالتی تک به تک، ضربه هارون کامارا را به زیبایی مهار کرد.

دو تیم راضی به کسب نتیجه تساوی بودند اما عربستان در دقیقه 2+90 یک موقعیت فوق العاده را به دست آورد اما نواف الحبشی نتوانست از آن استفاده کند. پاس عرضی وینگر راست عربستان به الحبشی رسید اما ضربه او با پای چپ به تیر عمودی دروازه امینی خورد تا بازیکنان و کادر فنی امید ایران نفس راحتی بکشند.

نخستین بازی امید ایران، آن هم مقابل یک تیم قدرتمند و مدعی با تساوی بدون گل به خاتمه رسید. در دقایقی ایران بر بازی مسلط بود و دقایقی هم توپ در اختیار عربستان بود. بنابراین می توانیم بگوییم که در این بازی پایاپای، نتیجه عادلانه ای رقم خورد. نتیجه ای که می تواند این دو تیم را برای صعود به دور بعد امیدوار کند. امید ایران حالا با یک امتیاز و انگیزه بالا به ملاقات کره شمالی خواهد رفت. دیداری که شاید بتواند سند صعود شاگردان کرانچار به مرحله دوم را امضا کند.

3

منبع: iran-varzeshi.com
انتشار: 10 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 9

به "امید ایران صفر-امید عربستان صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید ایران صفر-امید عربستان صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید