انتقاد سازمان حقوق بشری از قانون مبارزه با تروریسم عربستان علیه فعالان

به گزارش فیس راز، سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر با اشاره به کارنامه سیاه ریاض در زمینه حقوق بشر اعلام نمود که عربستان از قانون مبارزه با تروریسم به عنوان پوششی برای سرکوب گری های خود استفاده می نماید.

انتقاد سازمان حقوق بشری از قانون مبارزه با تروریسم عربستان علیه فعالان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر خاطرنشان کرد که مقامات سعودی از قانون مبارزه با تروریسم به عنوان پوششی برای سرکوب سیستماتیک خود استفاده می نمایند.

این سازمان حقوق بشری گفت که مقامات سعودی سرکوب سیستماتیک و شدیدی را علیه مدافعان حقوق بشر انجام می دهند و آنها را به دلیل کار و فعالیتشان پیگیری می نمایند.

سازمان مذکور در ادامه اضافه نمود: مقامات سعودی از قوانین ناپسندی مانند قانون ضد تروریسم و سیستم مبارزه با جرایم اطلاعاتی به عنوان پوششی برای سرکوب مدافعان حقوق بشری استفاده می نمایند. درحالی که بسیاری از مقامات سعودی این موضوع را انکار می نمایند.

مهند البصراوی یکی از اعضای هیأت رسمی ژنو ، اقدامات مقامات سعودی مبنی بر نامگذاری اصطلاحاتی در مورد مدافعان حقوق بشر را رد و تأکید کرد که هیچ انسانی مجازات نمی گردد مگر بر اساس متون قانونی و قانونی خاص.

البصروی طی گفتگویی با ماری لاور گزارشگر ویژه در امور مدافعان حقوق بشر در 5 مارس 2021 در چارچوب چهل و ششمین جلسه شورای حقوق بشر ادعا کرد که دولت عربستان آزادی عقیده و بیان را ارتقا می بخشد.

بر اساس گزارش لاور 8 شکایت در رابطه با نقض عربستان در مورد حقوق مدافعان و زنان مدافع حقوق بشر سعودی طی سال 2020 به عربستان سعودی ارسال شده است.

در این گزارش آمده است که این شکایت مربوط به دستگیری و محاکمه بعضی از فعالان و مدافعان حقوق بشری و محاکمه آن ها به دلیل فعالیتشان بوده است که آن ها را متهم به ارتباط با تروریسم نموده اند.

عربستان سعودی به طور سیستماتیک نقض مدافعان حقوق بشر و همچنین ارعاب ، بازداشت های خودسرانه و محاکمه های غیرمنصفانه را انجام می دهد. مقامات سعودی همچنین بدرفتاری و شکنجه علیه زندانیان اعمال می نمایند و آن ها را از سفر ، حضور در رسانه ها و استفاده از رسانه های اجتماعی منع می نمایند و بعضی از آن ها نیز در زندان های آل سعود بر اثر شکنجه و اهمال کاری پزشکی جان خود را از دست می دهند.

اخیرا سازمان دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که یک کمپین جهانی برای مبارزه با عوام فریبی های عربستان که در مورد کمرنگ کردن جنایات این کشور در کارنامه حقوقی ننگین خود انجام می گردد، ایجاد نموده است.

قانون مبارزه با تروریسم در عربستان فضایی را ایجاد می نماید که هرگونه افکار مخالف با نظام یا آزادی بیان در این کشور را اقدامی تروریستی تلقی کند. مقامات سعودی به هیچ وجه با انتقادها علیه سیاست های خود با تسامح برخورد نمی نمایند و قوانین مبارزه با تروریسم را تصویب نموده اند تا مانع هرگونه اظهارنظر انتقاد آمیز و یا تشکیل گروه های مستقل در عربستان شوند و اقدامات مدافعان و فعالان حقوق بشری را جنایت تروریستی تلقی می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1637

به "انتقاد سازمان حقوق بشری از قانون مبارزه با تروریسم عربستان علیه فعالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد سازمان حقوق بشری از قانون مبارزه با تروریسم عربستان علیه فعالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید