انگلیس و کانادا خواهان حل و فصل پرونده قتل خاشقجی شدند

به گزارش فیس راز، انگلیس و کانادا بر لزوم حل و فصل مسائل باقی مانده در مورد پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی تاکید کردند.

انگلیس و کانادا خواهان حل و فصل پرونده قتل خاشقجی شدند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، بریتانیا و کانادا گفتند که روشن شدن مسائل مربوط به پرونده قتل خاشقجی همچنان یک احتیاج فوری و مبرم است.

بر اساس این گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: ترزا می نخست وزیر بریتانیا و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در گفتگوی تلفنی درباره تحولات عربستان سعودی و قتل بیرحمانه خاشقجی مذاکره نموده و در مورد این مساله اتفاق نظر داشتند که کلیه مسائل مربوط به پرونده قتل خاشقجی باید به طور شفاف روشن شده و کسانی که مسئول قتل وی هستند، جوابگو شوند.

ترزا می و ترودو همچنین موافقت کردند که جامعه بین المللی باید به فشارهای خود ادامه دهند تا رژیم سعودی تحقیقات معتبر و شفاف و کاملی را درباره این پرونده انجام دهد.

جمال خاشقجی روزنامه نگار و نویسنده مشهور تبعه عربستان سعودی، در تاریخ دوم اکتبر (10 مهر) برای انجام کارهای مرتبط با ازدواجش با نامزد اهل ترکیه خود، وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد، ورودی که نهایتا به مرگی دردناک توسط مأموران امنیتی ارشد و نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی منتهی شد. حاکمان عربستان سعودی هرچند تمامی مطالب درز یافته به رسانه ها مبنی بر قتل جمال خاشقجی را رد می کردند، اما سعودی ها نهایتا تحت فشار افشاگری های امنیتی و رسانه ای، در حالی که بیش از دو هفته منکر وقوع هر حادثه ای برای جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول بود، به کشته شدن وی داخل عمارت کنسولگری اعتراف کردند.

نخست وزیران انگلیس و کانادا همچنین درباره اوضاع یمن نیز مذاکره کردند و بر لزوم حل و فصل اوضاع نابسامان و نگران کننده انسانی در این کشور و دستیابی به یک راه حل سیاسی تاکید نمودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 276

به "انگلیس و کانادا خواهان حل و فصل پرونده قتل خاشقجی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس و کانادا خواهان حل و فصل پرونده قتل خاشقجی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید