برلین سفیر روسیه را فراخواند

به گزارش فیس راز، دولت آلمان بعد از ادعای خود مبنی بر قطعیت مسمومیت آلکسی ناوالنی منتقد کرملین، سفیر روسیه را برای انجام توضیحات در این باره فراخواند.

برلین سفیر روسیه را فراخواند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل ، دولت آلمان از قطعیت مسمومیت آلکسی ناوالنی، منتقد کرملین با ماده شیمیایی نوویچوک بر اساس تحقیقات اجرا شده اطلاع داد. وزارت امور خارجه آلمان به دلیل تعیین شدن نتیجه تحقیقات برلین درباره مسمومیت ناوالنی، سفیر روسیه را برای ارائه توضیحات در این باره فراخوانده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در سخنانی در برلین خواهان شفاف سازی کامل درباره مسمومیت این منتقد کرملین که حالا مسمومیت وی به زعم آلمان اثبات شده است شد.

استفن شیبرت، سخنگوی دولت آلمان هم اظهار داشت که در آزمایش های اجرا شده از آلکسی ناوالنی، منتقد سرشناس دولت روسیه تعیین شد که وی با ماده شیمیایی نوویچوک که در درمان بیماری های عصبی مورد استفاده قرار می گیرد، مسموم شده است.

وی مسموم کردن ناوالنی را یک حمله دانسته و تاکید نمود دولت آلمان این اتفاق را به شدت محکوم می نماید..

20 آگوست 2020 مقامات وزارت بهداشت روسیه در شهر اُمسک اظهار داشتند که آلکسی ناوالنی، منتقد سرشناس سیاست های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به کما رفته و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شده است.

زایبرت اضافه نمود، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان موضوع را ارزیابی نموده و برای برداشتن گام های آینده با مقامات دولتش از جمله هایکو ماس وزیر خارجه، هورست زیهوفر وزیر کشور، کریستینا لامبرشت وزیر دادگستری و وزیر دفاع هماهنگی های لازم را انجام داد.

دولت آلمان در بیانیه ای اظهار داشت: این یک اتفاق حیرت آور است که آلکسی ناوالنی در روسیه قربانی حمله با یک ماده شیمیایی عصبی شده است. دولت آلمان این اقدام را شدیدا محکوم می نماید. از دولت روسیه فورا درخواست می گردد در این باره شفاف سازی کند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت فورا شرکای خود در اتحادیه اروپا و ناتو را در جریان این مسئله قرار خواهد داد. وی اضافه نمود: در روزهای آینده مشترکا در اتحادیه اروپا در این باره مشاوره خواهد شد که چگونه در اروپا به صورت مناسب به این مسئله باید واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه تاگس اشپیگل نتایج آنالیز های اجرا شده در آلمان درباره چگونگی مسمومیت این منتقد کرملین می تواند مناسبات متشنج بین روسیه و آلمان و همچنین دیگر کشورهای غربی را بدتر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1290

به "برلین سفیر روسیه را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین سفیر روسیه را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید