بلومبرگ: بازرسان آژانس رکورد بازدید از سایت های هسته ای ایران را شکستند

به گزارش فیس راز، یک رسانه آمریکایی با استناد به گزارشی که اخیراً به دستش رسیده است گزارش داد که بازرسان و کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال گذشته میلادی مجموعاً بیش از 1100 نفر-ساعت در خاک ایران حضور داشته اند و از این لحاظ یک رکورد بر جای گذاشته اند.

بلومبرگ: بازرسان آژانس رکورد بازدید از سایت های هسته ای ایران را شکستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه خبری بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد که در سال 2019 بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی رکورد بازدید از تأسیسات هسته ای ایران را شکسته اند.

بر اساس سندی که به دست بلومبرگ رسیده است، گزارش اقدامات پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2019 نشان می دهد که بازرسان آژانس همچون گذشته دسترسی گسترده ای به سایت های هسته ای ایران داشته اند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در صفحه 129 این گزارش اعلام کرده است که همچنان به راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات هسته ای ایران در برجام ادامه می دهد.

در بخش دیگری از این گزارش اعلام شده است که گروه 269 نفره ای از بازرسان و تحلیلگران آژانس بین المللی انرژی اتمی که روی ایران تمرکز دارند، در سال گذشته میلادی 1103 نفر-ساعت را در خاک ایران سپری کرده و در مدت حضور خود در ایران، از سایت های غنی سازی هسته ای و مراکز تولید انرژی هسته ای بازدید کرده اند.

در گزارش مذکور به این نکته نیز اشاره شده است که علاوه بر بازدیدهایی که در خاک ایران اجرا شده، آژانس بین المللی انرژی اتمی با استفاده از حجم گسترده ای از تصاویر ماهواره ای جدید و قدیمی، بازرسی های خود از تأسیسات هسته ای ایران را کامل کرده است.

با وجود بازرسی های گسترده آژانس از تأسیسات هسته ای ایران و همکاری بسیار نزدیک ایران با کارشناسان و بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، مقامات برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا همچنان در راستای اعمال فشارهای بیشتر بر ایران برای دسترسی به اهداف خود، علیه برنامه هسته ای ایران تبلیغ می کنند و در رسانه های وانمود می کنند که ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری لازم را ندارد.

اواسط آبان ماه گذشته، کاظم غریب آبادی کننده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین درباره همکاری های ایران و آژانس و تلاش برخی کشورها برای وارون جلوه دادن واقعیت ها گفت: من در نشست شورای حکام نیز تأکید کردم که 20 درصد از بازرسی های آژانس به ایران اختصاص دارد و روزانه به طور متوسط 3 بازرس در ایران حاضر هستند. این سطح از همکاری باید مورد توجه و قدردانی قرار گیرد و آژانس و برخی کشورها باید از بزرگنمایی مسائل عادی بین این و آژانس خودداری کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1112

به "بلومبرگ: بازرسان آژانس رکورد بازدید از سایت های هسته ای ایران را شکستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: بازرسان آژانس رکورد بازدید از سایت های هسته ای ایران را شکستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید