بیانیه مشترک آلمان، فرانسه، کانادا و آمریکا در حمایت از بریتانیا

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کشورهای فرانسه، آلمان، کانادا و آمریکا به همراه بریتانیا روز پنج شنبه متعهد شدند که در راستای متوقف ساختن فعالیتهای مخرب شبکه های جاسوسی خارجی فعالیت نمایند و از روسیه نیز خواستند تا برنامه عامل (گاز) اعصاب را فاش کند.

بیانیه مشترک آلمان، فرانسه، کانادا و آمریکا در حمایت از بریتانیا

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

چهار کشور (فرانسه، آلمان، آمریکا و کانادا) با صدور یک بیانیه مشترک اعلام کردند که از نتیجه تحقیقات بریتانیا مبنی بر اینکه افسران روس در حمله ماه مارس به جاسوس سابق روس تبار و دخترش- سرگئی و یولیا سکریپال- در شهر سالزبری انگلیس با استفاده از گاز اعصاب نوویچوک دست داشته اند، حمایت می نمایند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: ما به نتیجه تحقیقات دولت بریتانیا که نشان می دهد دو فرد مظنون، از افسران سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بودند و این عملیات به طور حتم مورد تأیید یک مقام بلندپایه دولتی [روسیه] بود، اطمینان کامل داریم.

لازم به ذکر است که دولت بریتانیا روز چهارشنبه دو تبعه روس را به طور غیابی به اقدام به قتل محکوم کرد.

به همین دلیل، کارن پیرس نماینده دائم بریتانیا در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل 15 عضو این شورا را در جریان آخرین تحقیقات مربوط به پرونده حمله به سکریپال ها قرار داد. وی در این ارتباط گفت که شواهد روشنی دال بر دخالت دولت روسیه در این حادثه وجود دارد.

در مقابل، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد خطاب به اعضای این شورا گفت که در مدارک و ادله مورد ادعای بریتانیا موارد متناقض بسیاری یافت می گردد و لندن تنها به دنبال ابراز یک جنون ضد روسی منزجر نماینده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 338

به "بیانیه مشترک آلمان، فرانسه، کانادا و آمریکا در حمایت از بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک آلمان، فرانسه، کانادا و آمریکا در حمایت از بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید