تأکید پوتین بر آمادگی روسیه برای حمایت کامل از تاجیکستان

به گزارش فیس راز، رئیس جمهوری روسیه به همتای تاجیکستانی خود اطمینان داد که با توجه به وخامت اوضاع در افغانستان، مسکو بر اساس روابط دوجانبه و در چارچوب پیمان امنیت جمعی، تمامی اقدامات لازم برای حمایت از این کشور را انجام خواهد داد.

تأکید پوتین بر آمادگی روسیه برای حمایت کامل از تاجیکستان

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین گفت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در جریان گفت وگوی تلفنی با امام علی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان، فرایند اوضاع در مرز مشترک این جمهوری با افغانستان را مورد آنالیز قرار داد و بر آمادگی کامل مسکو برای حمایت همه جانبه از تاجیکستان در زمینه تأمین امنیت این کشور تأکید کرد.

طبق اطلاعات کرملین، روسای جمهوری روسیه و تاجیکستان شرایط پیچیده کنونی در مرز تاجیکستان-افغانستان، در پی تشدید درگیری های مسلحانه در افغانستان، از جمله در منطقه ها شمالی و نزدیک مرز تاجیکستان را بطور مفصل مورد آنالیز قرار دادند.

در این مکالمه تلفنی، ولادیمیر پوتین آمادگی روسیه برای اتخاذ تدابیر لازم و حمایت کامل از تاجیکستان، چه در عرصه روابط دوجانبه و چه در چارچوب توافقات سازمان پیمان امنیت جمعی را به اطلاع همتای تاجیک خود رساند.

روسای جمهوری روسیه و تاجیکستان بعلاوه بر تمایل متقابل مسکو و دوشنبه برای تقویت روابط دوجانبه و مشارکت راهبردی بین دو کشور تأکید نموده و در مورد ادامه تماس های در سطوح مختلف توافق کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1822

به "تأکید پوتین بر آمادگی روسیه برای حمایت کامل از تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید پوتین بر آمادگی روسیه برای حمایت کامل از تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید