ترکیه سفیر یونان را احضار کرد

به گزارش فیس راز، همزمان با تنش میان آنکارا و آتن در خصوص اکتشاف منابع سوختی در دریای اژه، ترکیه امروز سفیر یونان را احضار نموده است.

ترکیه سفیر یونان را احضار کرد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه خبری سی.ان.ان ترک روز سه شنبه از احضار سفیر یونان به وزارت خارجه ترکیه اطلاع داد، اما جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نکرد.

وزارت خارجه ترکیه هفته گذشته اعلام نموده بود که نیروی دریایی ترکیه، یک فروند کشتی یونانی را به دلیل ایجاد مزاحمت برای یک کشتی نفتی ترکیه ای، متوقف نموده است. آنکارا از آتن خواسته تا از تنش های بیشتر در این راستا خودداری کند، اما یونان هرگونه مزاحمت برای کشتی ترکیه ای را رد نموده است.

اختلاف میان یونان و ترکیه به کوشش هر دو طرف برای کشف منابع سوختی در دریای اژه مربوط می گردد، که چندین دهه سابقه دارد.

نیکوس کوتزیاس وزیر خارجه پیشین یونان که هفته پیش از سمت خود کناره گیری کرد روز شنبه گفت که آتن در نظر دارد تا مرز دریایی خود در سمت غرب را تا دریای یونان گسترش دهد. او گفت این برنامه به دریای اژه ارتباطی نخواهد داشت.

یونان به عنوان یکی از امضا کنندگان کنوانسیون سازمان ملل در زمینه قانون دریا، می گوید که می تواند مرزهای دریایی خود را از شش مایل کنونی تا 12 مایل از ساحل گسترش دهد. البته چنین اقدامی را در آب های به سمت ترکیه انجام نداده است.

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 255

به "ترکیه سفیر یونان را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه سفیر یونان را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید