تظاهرات مردم ایتالیا در اعتراض به مسائل مالی

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: هزاران نفر از مردم ایتالیا در اعتراض به وضعیت سخت مالی و اجرای سیاست های ریاضتی در خیابان های شهر رم تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم ایتالیا در اعتراض به مسائل مالی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود که با رکود مالی و بحران بدهی روبرو شده است. رکود مالی ایتالیا از سال 2011 میلادی تاکنون ادامه داشته که این طولانی ترین رکود مالی این کشور پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

بر اساس این گزارش مردم ایتالیا بر این باورند که اجرای سیاست های ریاضتی به مسائل و چالش های مالی این کشور دامن زده است. مردم ایتالیا روز گذشته در اعتراض به وضعیت مالی در مقابل ساختمان سنا در شهر رم تظاهرات کردند. این تظاهرات یک روز پس از آن برگزار گردید که معترضان اقدام به برپایی چادرهایی در میدان های اصلی شهر رم کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند، مسائل مالی موجب شده تا آنها از حقوق شهروندی شامل مسکن و شغل مناسب محروم شوند و یکی از مهمترین علل آن اجرای سیاست های ریاضتی توسط دولت بوده است. تعداد زیادی از مهاجران خارجی در این تظاهرات شرکت نموده بودند. پلیس ضد شورش ایتالیا نیز برای برقراری نظم در شهر رم مستقر شده بود.

رشد مالی ایتالیا در سه ماه سوم 2011 میلادی با افت 0، 2 درصدی روبرو شد و این سرآغاز بحران مالی و رکود در این کشور به شمار می رود. ایتالیا پایین ترین رشد مالی را در بین کشورهای عضو یورو در ده سال گذشته داشته است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 454

به "تظاهرات مردم ایتالیا در اعتراض به مسائل مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم ایتالیا در اعتراض به مسائل مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید