تظاهرات هزاران نفری در اسکاتلند در حمایت از استقلال از بریتانیا

به گزارش فیس راز، شمار زیادی در شهر گلاسکو با هدف استقلال اسکاتلند از بریتانیا و حمایت از برگزاری یک همه پرسی دیگر در این زمینه به خیابان ها آمدند.

تظاهرات هزاران نفری در اسکاتلند در حمایت از استقلال از بریتانیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ده ها هزار نفر در شهر گلاسکو با شرکت در تظاهراتی از استقلال اسکاتلند از بریتانیا حمایت کردند.

بنابر گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، گروهی از تظاهرات کنندگان با در دست داشتن بنری به سمت مرکز شهر حرکت کردند. عده ای دیگر هم با همراه داشتن پرچم اسکاتلند به این گروه پیوستند.

پلیس اسکاتلند خاطرنشان کرد که حدود 30 تا 35 هزار نفر در تظاهرات دیروز (شنبه) شرکت کردند. نیل مک کای که این تظاهرات را سازماندهی کرده بود گفت که انگیزه سیاسی در پس این اقدام نیست.

وی اضافه نمود: روشن است که استقلال یک موضوع سیاسی است اما علت اخلاقی دارد و علت آن سیاسی نیست. افرادی اینجا هستند که از سراسر بریتانیا و جهان به اسکاتلند آمده اند.

از نکات تظاهرات دیروز این بود که شماری از شرکت کنندگان همانند معترضان فرانسوی جلیقه زرد پوشیده بودند.

نخستین همه پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا در سال 2014 با اختلاف کمی در آرا باخت (جزئیات بیشتر) و اکنون تظاهرات کنندگان خواستار برگزاری همه پرسی دیگری هستند.

مسائل به وجود آمده در جهت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، فشارهای همه جانبه علیه لندن را افزایش داده است. نیکولا استرجون وزیر اول اسکاتلند پیش از این گفته بود تقلا و تلاش لندن در راستای ترسیم راهی برای برگزیت احتمال برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند را تقویت می کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، خانم استرجون گفت وقتی مشخص شود اسکاتلند با چه مساله ای در جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد، تصمیم برای زمان برگزاری همه پرسی استقلال را خواهد گرفت.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما در این میان رای اکثریت مردم اسکاتلند به تنهایی، ماندن در اتحادیه اروپا بود.

انتهای پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 227

به "تظاهرات هزاران نفری در اسکاتلند در حمایت از استقلال از بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران نفری در اسکاتلند در حمایت از استقلال از بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید