تظاهرات هزاران نفر در پایتخت مالزی برای استعفای نخست وزیر

به گزارش فیس راز، هزاران نفر از مردم معترض مالزی با برپایی تظاهرات در پایتخت این کشور خواهان استعفای نخست وزیر به خاطر دست داشتن در پرونده فساد اقتصادی چند میلیارد دلاری شدند.

تظاهرات هزاران نفر در پایتخت مالزی برای استعفای نخست وزیر

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هزاران نفر از مخالفان دولت مالزی امروز شنبه با برپایی تظاهرات اعترض آمیز در شهر کوالالامپور، خواهان استعفای نجیب رزاق نخست وزیر این کشور به خاطر دست داشتن در پرونده فساد اقتصادی شدند.

تظاهرات کنندگان با پوشیدن لباس های زرد رنگ در حالی در این راهپیمایی اعتراض آمیز شرکت کردند که تعدادی از رهبران مخالف و فعالان سیاسی در آستانه برپایی این تظاهرات، بازداشت شدند.

این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده است. بعید به نظر می رسد که این تظاهرات موجب اسعفای نجیب رزاق گردد، نخست وزیر مالزی هرگونه دست داشتن در این پرونده فساد اقتصادی را تکذیب نموده است.

نخست وزیر مالزی همچنان به سرکوب مخالفان و محدود کردن رسانه های خبری و فعالان سیاسی ادامه می دهد. رئیس گروه دموکراسی موسوم به برسیه از سازمان دهندگان اصلی این تظاهرات روز آدینه بازداشت شده است.

پلیس مالزی برگزاری این تظاهرات را غیر قانونی اعلام نموده است. معاون این گروه حامی دموکراسی گفت: ما اینجا نیستیم تا کشور را نابود کنیم، ما عاشق کشورمان هستیم، ما اینجا نیستیم تا دولت را سرنگون کنیم، می خواهیم آن را تقویت کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 550

به "تظاهرات هزاران نفر در پایتخت مالزی برای استعفای نخست وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران نفر در پایتخت مالزی برای استعفای نخست وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید