تنش های سیاسی خاورمیانه به نفع اوپک است، آمریکا و کانادا برندگان اصلی

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: رویترز با اشاره به افزایش قیمت نفت در پی تنش های خاورمیانه نوشت: این مسئله به نفع اوپک بوده است اما آمریکا و کانادا که فراوری نفت آنها با استفاده از روش شکست هیدرولیکی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است برندگان بزرگ این وضعیت هستند.

تنش های سیاسی خاورمیانه به نفع اوپک است، آمریکا و کانادا برندگان اصلی

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، رویترز طی گزارشی نوشت: بروز بحران های مختلف برای مردم منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مشکل آفرین بوده است. اما این موضوع در خصوص کشورهای عضو اوپک صدق نمی کند. فهرست بلند بالای بحران ها شامل، خشونت ها در عراق، ترس از گسترش درگیری های فرقه ای سوریه به کل منطقه، اعتصاب کارکنان بخش نفت لیبی و تحریم ها علیه ایران، همگی موجب بالا نگه داشتن قیمت نفت شده اند که مسلما این مسئله به نفع اوپک بوده است.

این گزارش اضافه کرد: دنیا نفت در حال تغییر است و نقش اوپک در بازار دنیای نفت در حال کمرنگ تر شدن است. در آخرین گزارش ماهیانه اوپک از بازار نفت پیش بینی شده است که تقاضای دنیای برای نفت در سال 2013 روزانه بیش از یک میلیون بشکه افزایش خواهد یافت و به 90.75 میلیون بشکه خواهد رسید، اما انتظار می رود که عرضه نفت مورد احتیاج توسط اوپک بیش از 260 هزار بشکه در روز کاهش یابد و به 29.65 میلیون بشکه برسد.

بر اساس این گزارش برندگان بزرگ وضعیت فعلی بازار نفت کشورهای کانادا و آمریکا هستند که فراوری نفت آنها به واسطه استفاده از روش فرکینگ (شکست هیدرولیکی)، به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

افزایش عرضه در بازار نفت، موجب کاهش قیمت نفت می گردد. اما اختلالات پیش بینی شده در عرضه نفت در کشورهای عضو اوپک موجب شده است که قیمت نفت برنت در حدود 115 دلار باقی بماند و احتیاجی به کاهش قابل توجه فراوری هیچ یک از کشورهای دیگر عضو اوپک نباشد.

بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در ماه آگوست تقریبا روزانه عرضه 2.2 میلیون بشکه نفت از بازار حذف شد. این بیشترین میزان خروج نفت اوپک از بازار از سال 2009 است.

بدون این بحران ها و اختلالات در عرضه نفت، اوپک باید مانند یک کارتل واقعی عمل کند و سهمیه های فراوری را برای حفظ تعادل در بازار رعایت نماید.

رویترز در انتها نوشت: این کشورها می دانند یک زندگی آرام در خاورمیانه می تواند بیش از پیش اهمیت اوپک را در بازار نفت کمرنگ سازد و با پایین آوردن قیمت دنیای نفت، درآمد نفتی این کشورها را کاهش دهد.

18

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 299

به "تنش های سیاسی خاورمیانه به نفع اوپک است، آمریکا و کانادا برندگان اصلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش های سیاسی خاورمیانه به نفع اوپک است، آمریکا و کانادا برندگان اصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید