توافق 15 ساله کویت برای واردات گاز قطر

به گزارش فیس راز، شرکت دولتی قطر پترولیوم یک توافق 15 ساله برای تأمین سالانه 3 میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG) برای کویت امضا کرد.

توافق 15 ساله کویت برای واردات گاز قطر

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، قطر پترولیوم در بیانیه مشترک با شرکت کویت پترولیوم گفت تحویل LNG به بندر الزور کویت در سال 2022 آغاز خواهد شد تا به تامین نیازهای انرژی رو به رشد کویت به خصوص در بخش تولید برق کمک کند.

قطر که بزرگ ترین صادرکننده LNG جهان است، قصد دارد تا سال 2027 تولید گاز طبیعی مایع را به 126 میلیون تن در سال افزایش دهد.

خالد الفاضل، وزیر نفت کویت، در بیانیه ای گفت این توافق به کویت کمک خواهد کرد الزامات برای داشتن منابع انرژی پاک تر را تحقق بخشد، آلایندگی ها را کاهش و کیفیت هوا را بهبود دهد. در حالی که شرکت نفت کویت تلاش می کند تولید داخلی گاز طبیعی را افزایش دهد، ضرورت برای تضمین تامین گاز از طریق واردات وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، کویت وابستگی خود به گاز وارداتی را برای تأمین تقاضا برای نیرو به خصوص در تابستان که مصرف سیستم های خنک سازی به شدت افزایش پیدا می کند، بالا برده است؛ اما همچنین در راستای استراتژی رشد 2040، تولید گاز خود را افزایش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 795

به "توافق 15 ساله کویت برای واردات گاز قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق 15 ساله کویت برای واردات گاز قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید