ثوری: اینکه بگویم از رقبا عقب نیستیم خودمان را فریب دادیم، پول قرارداد ویلموتس 10 رشته المپیکی را متحول می کرد

به گزارش فیس راز، رئیس فدراسیون بوکس گفت: اینکه بگویم از برنامه ها عقب نیستم، خودمان را فریب دادیم و صادقانه باید بگویم از رقبای خود عقب افتادیم.

ثوری: اینکه بگویم از رقبا عقب نیستیم خودمان را فریب دادیم، پول قرارداد ویلموتس 10 رشته المپیکی را متحول می کرد

حسین ثوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد آغاز تمرینات ملی پوشان بوکس از 20 شهریورماه گفت: با توجه به تقویم IOC و اعلام زمان برگزاری مسابقات گزینشی المپیک و مسابقات المپیک توکیو، به نظر قرائن و شواهد حکایت از برگزاری المپیک را دارد. بر همین اساس بیشتر کشورها به خصوص رقبای ما در قاره آسیا که در جهان نیز قطب هستند، تمرینات خود را آغاز کردند. کشور هند با وجودی که از لحاظ شیوع ویروس کرونا شرایط بحرانی تر نسبت به ما دارد، اما تمرینات خود را از یک ماه قبل آغاز نموده است.

وی توضیح داد: کشورهای ازبکستان و قزاقستان نیز تنها یک ماه تعطیلی داشتند و مجددا در حال پیگیری برنامه های خود هستند. با همه این تفاسیر و با مدنظر قرارداد مسائل و شیوه نامه های بهداشتی قصد داریم با حداقل نفرات تمرینات خود را از 20 شهریورماه آغاز کنیم. در مرحله نخست با دو بوکسور المپیکی و به مدت 10 تا 12 روز فرایند آماده سازی خود را آغاز خواهیم کرد و از ابتدای مهرماه نیز در هر اردو بک وزن و دو بوکسور جدید را اضافه خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون بوکس خاطر نشان کرد: نهایت سقف تعداد نفرات در اردوهای تیم ملی نباید بیشتر از 10 نفر باشد. با فدراسیون پزشکی مکاتبات لازم را خواهیم داشت تا از ملی پوشان و کادرفنی پیش از ورود به اردو تست کرونا گرفته گردد. تمام کوشش خود را خواهیم داشت تا در زمان برگزاری اردوها ملی پوشان را در محیط ایزوله نگهداری کنیم تا خدایی ننموده مسئله ای پیش نیاید.

ثوری در مورد محل برگزاری اردوهای ملی پوشان گفت: تمرینات در سالن شماره 9 مجموعه ورزشی انقلاب برگزار و محل اسکان بچه ها نیز خوابگاه نصرت خواهد بود که در کنار سالن قرار گرفته است. با وجودی که حدود 8، 9 ماه است کسی در خوابگاه نصرت حضور نداشته است، اما باز هم محل تمرینات و سالن تمرینات را قبل از اردو ضدعفونی و تمام تمهیدات را لحاظ خواهیم کرد.

وی در مورد تاثیر کرونا در فرایند عملکرد ملی پوشان گفت: عظیم نمایی مسائل باعث خواهد شد خودمان را فریب بدهیم. خیلی شفاف باید بگویم که شیوع کرونا در کشور چالش عظیمی برای ما بود و باعث شد ما را از برنامه ها خود عقب بیافتیم. اینکه بگویم از برنامه ها عقب نیستم، خودمان را فریب دادیم و صادقانه باید بگویم از رقبای خود عقب افتادیم. با آغاز اردوها باید کوشش و کار فراوانی انجام بدهیم تا این عقب افتادگی را جبران کنیم. برای این کار نیز این آمادگی و تعهد را داریم تعدادی از بچه های را به کمپ های بوکس در کشورهای مطرح جهان از جمله ازبکستان و قزاقستان اعزام کنیم.

رئیس فدراسیون بوکس خاطر نشان کرد: این اقدام باعث سرعت بخشیدن به جبران عقب افتادگی و آمادگی ملی پوشان خواهد شد و جزء این راه، راه دیگری نداریم. اگر تنها هدفمان حضور در المپیک است باید کج دار و مریز جلو برویم، اما قصد ما این است در المپیک حداقل حضور آبرومندانه ای داشته باشیم. اصلا ادعا کسب مدال در المپیک را نداریم و اینکه بعضی از دوستان عنوان می نمایند که قول کسب مدال در المپیک را دادم به هیچ عنوان صحت ندارد.

ثوری در مورد اعتراضات ورزشکاران و قهرمانان به محکومیت فدراسیون فوتبال به پرداخت 170 میلیارد به مارک ویلموتس گفت: اعتقاد دارم با توجه به شرایط مالی و تحمیل تحریم های ناعادلانه توسط نظام سلطه در آن مقطع لزومی به حضور مربی خارجی در کشورمان نبود. ویلموتس جزء اینکه تیم ملی را خراب کرد هیچ دستاوردی جدیدی برای فوتبال ما نداشت. ما هم می توانستیم در شرایطی که هر لحظه قیمت دلار رو به افزایش است برای تیم ملی بوکس مربی خارجی استخدام کنیم، اما دقت کردیم با توجه به شرایط لقمه ای اندازه دهان خود برداریم.

وی اظهار داشت: اگر پولی که محکوم به پرداخت آن به ویلموتس هستیم صرف نظام پایه فوتبال کشورمان و زیرساخت ها می شد، موفقیت فوتبال ما را برای 20 سال آینده تضمین می کرد. قطعا پولی که برای ویلموتس هزینه شده است به هوا رفته است و نتیجه آن نیز کاملا معین است. گرچه محتمل است در صدور رای علیه فدراسیون فوتبال مسائل سیاسی و ناجوانمردانه نیز دخیل بوده است، اما باید برای قرارداد با ویلموتس دقت عمل بیشتری صورت می گرفت. با توجه به حضور بازیکنان خوب کشورمان در معتبرترین لیگ های فوتبال جهان ما می توانستیم با مربی ایرانی نتایج بهتری را نسبت به ویلموتس کسب کنیم.

رئیس فدراسیون بوکس در سرانجام تاکید نمود: از طرفی مجموع پول قرارداد ویلموتس می توانست در 10 رشته المپیکی پر مدال کشورمان تحول اساسی ایجاد کند و در المپیک های 2020 و 2024 بهترین دستاوردهای تاریخ ورزش کشور را کسب کنیم. امیدوارم با رایزنی وزارت ورزش و جوانان، حقوقدانان و دستگاه دیپلماسی بتوانیم رای پفراینده را تغییر بدهیم و پول مفت به ویلموتس کلاهبردار ندهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1297

به "ثوری: اینکه بگویم از رقبا عقب نیستیم خودمان را فریب دادیم، پول قرارداد ویلموتس 10 رشته المپیکی را متحول می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثوری: اینکه بگویم از رقبا عقب نیستیم خودمان را فریب دادیم، پول قرارداد ویلموتس 10 رشته المپیکی را متحول می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید