جلسه ویژه کمیسیون عمران درباره قیمت مسکن مهر با انبوه سازان و وزارت راه

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: عضو کمیسیون عمران مجلس از آنالیز مشکل انبوه سازان با وزارت راه در مورد عدم تحویل واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر و افزایش قیمت آن اطلاع داد.

جلسه ویژه کمیسیون عمران درباره قیمت مسکن مهر با انبوه سازان و وزارت راه

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

کمال علی پور در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران با اشاره به این که انبوه سازان درخواست هایی در مورد بخشنامه های دولت در رابطه با پروژه های عمرانی دارند، اضافه کرد: در قراردادهای پیمانکاران عمرانی مسئله تعدیل قیمت در نظر گرفته شده است که کارفرما باید آن را در مقاطعی که نرخ ها افزایش می یابد، محاسبه کند، اما در قرارداد انبوه سازان پیش بینی تعدیل نیامده است.

وی ادامه داد: البته این دلیل نمی گردد که در این ماجرا در حق متقاضی یا انبوه ساز اجحاف گردد.

وی با بیان این که این مشکل در شهرهای دیگر کشور نیز مشاهد می گردد، توضیح داد: بخشی از پروژه های مسکن مهر، خدمات زیربنایی یا روبنایی ندارند یا این که محوطه سازی آنها باقی مانده است، از این رو متقاضیان باید اندکی صبر داشته باشند تا با رفع موانع، واحدهای مسکونی در زمان کوتاه ساخته و تحویل شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که فشار متقاضیان برای تحویل واحدهای مسکونی مسائل فراوانی را به خصوص برای فرمانداری ها به وجود می آورد، تاکید نمود: نکته بعدی این است که وقتی قراردادی بسته می گردد باید به آن پایبند باشیم. بنابراین سازندگان باید بر مبنای قرارداد واحد مسکونی را بسازند و آن را بر اساس زمانبندی اعلام شده تحویل دهند.

علی پور با اشاره به این که در ماه های اخیر قیمت بعضی مصالح ساختمانی مانند میلگرد و سیمان افزایش یافته است، گفت: در این صورت نباید انبوه ساز متضرر گردد و دولت به عنوان کارفرمای مسکن مهر باید تا جایی که می تواند به سازنده یاری کند.

وی با بیان این که مبلغ مابه التفاوت افزایش قیمت ساخت مسکن مهر بسته به پیشرفت فیزیکی پروژه متفاوت است، اضافه کرد: البته نباید از متقاضیان درخواست پرداخت 10 تا 12 میلیون تومان گردد، از این رو کمیسیون عمران مجلس برای معین شدن میزان دقیق کارشناسی شده افزایش قیمت و همچنین مسائل پیرامون خواسته های انبوه سازان در مورد بخشنامه ها تشکیل جلسه خواهد داد.

به گفته وی، در جلسه یکشنبه هفته جاری کمیسیون عمران روی این مسائل بحث و گفتگو می گردد و امید است نگرانی های دو طرف با ارائه یک راه چاره مناسب رفع گردد.

به گزارش خبرنگاران، انبوه سازان خواهان دریافت مبالغ سه بخشنامه مابه التفاوت آهن، مابه التفاوت ارزی مصالح ساختمانی و مابه التفاوت نرخ سوخت هستند که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری برای پروژه های عمرانی ابلاغ نموده است. این در حالی است که شرکت های عمران اعلام نموده اند در صورت اجرای این بخشنامه ها دیگر دستورالعمل افزایش قیمت ساخت مسکن شامل حال انبوه سازان نخواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 821

به "جلسه ویژه کمیسیون عمران درباره قیمت مسکن مهر با انبوه سازان و وزارت راه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه ویژه کمیسیون عمران درباره قیمت مسکن مهر با انبوه سازان و وزارت راه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید