خبرنگاران فرانسه، گوگل را به رعایت حقوق رسانه های خبری ملزم می نماید

به گزارش فیس راز، تهران-خبرنگاران- فرانسه قانون جدیدی وضع نموده که به موجب آن گوگل باید برای استفاده از محتوای منتشر شده از سوی شرکت های انتشاراتی و خبرگزاری ها، به آن ها پول پرداخت کند.

خبرنگاران فرانسه، گوگل را به رعایت حقوق رسانه های خبری ملزم می نماید

به گزارش پایگاه اینترنتی انگجت، سازمان تنظیم مقررات فرانسه (Autorité de la concurrence) در بیانیه ای خاطرنشان کرد: فعالیت های گوگل آسیبی جدی و مستقیم به حوزه مطبوعات وارد نموده آن هم در حالی که شرایط مالی ناشران و خبرگزاری ها ضعیف و شکننده است.

بدین ترتیب مقامات فرانسه در پی ثبت شکایت اتحادیه هایی به نمایندگی از ناشران خبر در این کشور، فرمانی اضطراری صادر نموده اند که به گوگل سه ماه زمان می دهد تا با خبرگزاری ها و ناشران درباره هزینه استفاده از محتوای منتشر شده از سوی آن ها با حسن نیت مذاکره کند.

براساس این قانون گوگل همچنین ملزم است تا به طور ماهانه درباره نحوه اجرای این تصمیم به مقامات فرانسه گزارش دهد.

چند کشور عضو اتحادیه اروپا چون آلمان و اسپانیا نیز پیش تر قوانین مشابهی را درباره استفاده از بریده اخبار تصویب نموده بودند اما آن طور که قانون گذاران امید داشتند پیروز نشدند از گوگل برای ناشران مطبوعاتی پول بگیرند.

کمپانی گوگل سال گذشته خاطرنشان کرد که در تبعیت از قانون جدید حق امتیاز اتحادیه اروپا، دیگر بریده اخبار منتشر شده از ناشران اروپایی را در نتایج جستجو برای کاربران فرانسوی خود نمایش نخواهد داد.

ریچارد گینگراس (Richard Gingras) معاون بخش خبر (News) این غول فناوری در واکنش به تصویب این قانون جدید در فرانسه می گوید: از همان پارسال که قانون حق امتیاز اروپا در فرانسه اجرا شد، برای افزایش حمایت ها با ناشران در تعامل بودیم. از این قانون پیروی می کنیم و ضمن بازبینی و مرور آن، به مذاکرات ادامه خواهیم داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1056

به "خبرنگاران فرانسه، گوگل را به رعایت حقوق رسانه های خبری ملزم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه، گوگل را به رعایت حقوق رسانه های خبری ملزم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید