خبرنگاران مذاکرات ایران و روسیه درباره همکاری های دو جانبه و منطقه ای

به گزارش فیس راز، مسکو - خبرنگاران - کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو با ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه ملاقات کرد و دو طرف درخصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و موضوع های همکاریهای دوجانبه گفت و گو و مذاکره کردند.

خبرنگاران مذاکرات ایران و روسیه درباره همکاری های دو جانبه و منطقه ای

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در گزارشی اعلام نمود: جلالی و مورگولوف، در جریان مذاکرات امروز درخصوص موضوعات مربوط به همکاریهای ایران و روسیه در بعضی مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفت و گو و گفتگو کردند.

دو طرف همچنین درباره عرصه های اصلی همکاریهای دوجانبه ازجمله طرح های در عرصه انرژی، کشاورزی و حمل و نقل گفتگو کردند.

جزییات بیشتری از ملاقات سفیر ایران در روسیه و معاون وزیر خارجه روسیه منتشر نشده است.

جمهوری اسلامی ایران و روسیه همکاری نزدیکی در امور منطقه آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی دارند و بطور منظم دو طرف در خصوص اوضاع این مناطق رایزنی می نمایند.

تهران و مسکو بر اساس انگاره تهدید مشترک خارجی، به حضور قدرت های فرامنطقه ای به ویژه آمریکا و ناتو در منطقه آسیای مرکزی می نگرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز در نشست خبری هفتگی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص نحوه همکاری ایران و روسیه برای حل مساله قره باغ (مناقشه بین باکو و ایروان) و تامین امنیت منطقه قفقاز جنوبی گفت: ایران و روسیه روابط دیرینه و محبت آمیز دارند. روابط دو کشور همیشه برای برقراری صلح و امنیت و ثبات در منطقه بوده است.

خانم ماریا زاخارووا اضافه کرد: ما امیدواریم که مبادله نظر با دوستان ایرانی ادامه بیابد که ایده ها و عقاید آن بسیار مورد احتیاج است و ما آن را به دقت در کار خود مورد توجه قرار می دهیم. موضع سنجیده ایران ازجمله برای طرف های مناقشه مهم است.

تهران و مسکو در خصوص سایر مناطق ازجمله خاورمیانه و خلیج فارس نیز همکاری می نمایند و تعامل دو کشور مانع از پیروزی تروریست های مورد حمایت غرب و آمریکا در وهله اول گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق و بهبود نسبی اوضاع این دو کشور شده است.

ایران و روسیه چندین طرح مشترک اجرا می نمایند که برقی کردن بعضی از خطوط آهن ایران از آن جمله است.

از طرح های عظیم انرژی در ایران که روسیه در ساخت آن مشارکت می نماید به احداث نیروگاه هسته ای بوشهر می توان اشاره نمود که واحد اول آن به بهره برداری رسیده و احداث واحد دوم این نیروگاه یک سال پیش شروع شد.

روسیه همچنین دراستان هرمزگان نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی احداث می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1365

به "خبرنگاران مذاکرات ایران و روسیه درباره همکاری های دو جانبه و منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مذاکرات ایران و روسیه درباره همکاری های دو جانبه و منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید