خبرنگاران نماینده روسیه توافق بین آژانس و ایران را مهم ارزیابی کرد

به گزارش فیس راز، مسکو - خبرنگاران - میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی توافق اخیر بین آژانس بین المللی اتمی و ایران را دستاوری مهم دانست.

خبرنگاران نماینده روسیه توافق بین آژانس و ایران را مهم ارزیابی کرد

به گزارش خبرنگاران، اولیانوف دوشنبه شب در توئیتی نوشت: توافق اخیر بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دستاورد بزرگی است. آنها این امکان را می دهند که سطح کافی از کنترل و نظارت حتی پس از پروتکل الحاقی تضمین شود و شرایط سیاسی بهتری به منظور از سرگیری اجرای کامل برجام ایجاد می کند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد تداوم فعالیت های ضروری بازرسان آژانس در ایران استقبال کرد.

وی در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، نوشت: روز 21 فوریه در جریان دیدار رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران توافق های اصولی مهمی به دست آمده است.

وی افزود: این توافق ها برای ادامه همکاری سازنده طرف ایرانی با آژانس و ادامه بازرسی های هدفمند آژانس و تامین درجه بالای شفافیت برنامه هسته ای ایران باتوجه به قوانین این کشور در مورد تدابیر راهبردی برای لغو تحریم ها و دفاع از منافع ایران هدف گیری شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه از این گام ها استقبال می کنیم، افزود: امیدواریم که این تدابیر به بهبودی اوضاع سیاسی پیرامون ایران و برنامه هسته ای این کشور کمک کند و موجب کاهش تنش ها شود که از سوی مخالفان توافق با ایران به آن دامن زده می شود.

پیشتر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به ایران سفر کرده بود در کنفرانس خبری در فرودگاه وین با حضور خبرنگاران گفت که پس از رایزنی های فشرده به نتایج خوبی رسیدیم.

وی تاکید کرد: ایران به اجرای توافق پادمان های جامع ادامه خواهد داد. ما به یک تفاهم موقتی دوجانبه فنی رسیدیم که طبق آژانس به راستی آزمایی و نظارت خود تا سه ماه آینده ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1648

به "خبرنگاران نماینده روسیه توافق بین آژانس و ایران را مهم ارزیابی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده روسیه توافق بین آژانس و ایران را مهم ارزیابی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید