خبرنگاران وزیر کشور آلمان: راست های افراطی با قتل یک سیاستمدار زنگ خطر را به صدا درآوردند

به گزارش فیس راز، تهران - خبرنگاران - وزیر کشور آلمان برای نخستین بار از احتمال دست داشتن راست های افراطی در قتل یک سیاستمدار در این کشور اطلاع داد و تاکید نمود که این یک زنگ خطر و تهدیدی جدی علیه جامعه آزاد آلمان است.

خبرنگاران وزیر کشور آلمان: راست های افراطی با قتل یک سیاستمدار زنگ خطر را به صدا درآوردند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش دویچه وله آلمان، یک سیاستمدار در آلمان به قتل رسیده و همه شواهد حاکی از این است که این جنایت یک ترور سیاسی توسط راست های افراطی بوده است.

هورست زیهوفر وزیر کشور آلمان گفته که این حمله عیله همه ما است.

وی روز گذشته (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری گفت: تحقیقات در این زمینه با این فرض در حال اجرا است که قتل یک سیاستمدار در شهر کاسل در مرکز آلمان با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

زیهوفر اضافه کرد: بنا بر آنچه می دانیم، اکنون باید فرض کنیم که عامل این قتل یک فرد افراطی راستگرا بوده و این جنایت نیز با زمینه و انگیزه های سیاسی افراطی صورت گرفته است.

والتر لوبکه از مقامات محلی شهر کاسل که از حامیان سیاست مهاجرتی درهای باز آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بود اوایل ماه جاری به ضرب گلوله کشته شد.

بنا به گزارشها یک گلوله به سر این سیاستمدار آلمانی اصابت نموده که ظن ترور سیاسی او را تقویت می نماید.

رسانه های آلمان از فردی با نام اشتفان ای به عنوان مظنون اصلی این قتل یاد می نمایند که طرفدار راست های افراطی در آلمان است.

دادستان های فدرال آلمان روز دوشنبه این هفته رسیدگی به پرونده را در اختیار گرفتند که این نیز نشانه دیگری است که این قتل سیاسی بوده است.

وزیر کشور آلمان روز سه شنبه این ظن و گمان ها را تأیید کرد و گفت: حمله افراطیون راستگرا به یک نماینده مهم دولت آلمان زنگ خطری از یک تهدید علیه همه ما است. افراط گرایی راستگرایانه یک مشکل مهم و جدی برای جامعه آزاد ما است.

اگر دادستان ها اثبات نمایند که این قتل سیاسی بوده، این نخستین مورد جنایت از این نوع علیه یک سیاستمدار صاحب کرسی در آلمان از دهه 70 میلادی تا کنون خواهد بود.

دادستان های فدرال در این هفته گفتند که هیچ مدرکی از اینکه فرد مظنون بخشی از یک شبکه راست افراطی است، وجود ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 264

به "خبرنگاران وزیر کشور آلمان: راست های افراطی با قتل یک سیاستمدار زنگ خطر را به صدا درآوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر کشور آلمان: راست های افراطی با قتل یک سیاستمدار زنگ خطر را به صدا درآوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید