خبرنگاران کرونا بار دیگر بازار سهام آمریکا را لرزاند

به گزارش فیس راز، تهران- خبرنگاران- بازار سهام آمریکا برای دومین روز پیاپی به دلیل اخبار مربوط به کرونا با سقوط شاخص ها روبرو شد.

خبرنگاران کرونا بار دیگر بازار سهام آمریکا را لرزاند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراح کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بازارهای سهام آمریکا روز سه شنبه (به وقت محلی) در حالی بسته شد که شاخص صنعتی داو جونز بیش از 800 واحد سقوط کرد.

شاخص داو جونز که روز گذشته افتی بیش از 1000 واحدی را تجربه نموده بود، روز سه شنبه اگرچه رشدی مقطعی را در شروع معاملات داشت، اما با هشدار مقام های بهداشتی آمریکا فرایند سقوط را پی گرفت و با 879 واحد ریزش، در 27 هزار و 81 واحد متوقف شد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا روز سه شنبه به مردم خاطرنشان کرد شیوع کرونا در ایالات متحده قطعی است و موضوع تنها زمان شیوع است؛ این مرکز به مردم آمریکا هشدار داد که آماده موج شیوع کرونا باشند.

شاخص اس اندپی 500 نیز با پیگیری همین فرایند، پس از سقوط 112 واحدی روز گذشته، امروز نیز 99 واحد پایین تر آمده و در حد 3 و 128 واحد ماند.

نزدک دیگر شاخص مهم بازار اوراق بهادار آمریکا نیز 265 واحد افت کرد تا روز بد سهامداران آمریکایی را کامل کند. این شاخص نیز روز گذشته افتی مشابه داشت.

دکتر نانسی موسونیر مدیر مرکز ملی بیماری های ایمنی و تنفسی آمریکا با بیان اینکه موضوع احتمال شیوع بیماری کرونا در این کشور مطرح نیست بلکه زمان آن است، تاکید نمود که مقام های بهداشتی آمریکا درباره شدت این شیوع اطلاعی ندارند و مردم باید آمادگی اخلالی جدی در زندگی خود باشند.

مقام های سازمان دنیای بهداشت هشدار داده اند که دنیا آماده جهشی در آلودگی نیست و بسیاری از کشورها ممکن است با کمبود منابع پزشکی روبرو شوند.

کاخ سفید روز دوشنبه خاطرنشان کرد که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است بودجه مکمل 2.5 میلیارد دلاری را برای مقابله با گسترش سریع ویروس کرونا از جمله بیش از یک میلیون دلار برای تهیه واکسن تصویب کند.

نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این درخواست کاخ سفید گفت: درخواست ترامپ از کنگره برای اختصاص 2.5 میلیارد دلار بودجه مکمل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کاملا ناکافی و دیرهنگام است.

پلوسی تاکید نمود که مجلس نمایندگان آمریکا به سرعت یک بسته بودجه راهبردی و قوی را ارائه خواهد داد که کاملا احتیاج این بحران سلامت عمومی را با توجه به مقیاس و جدیت آن مرتفع خواهد نمود.

در حالی که گزارش ها از درخواست افزایش بودجه برای مقابله با این ویروس حکایت دارد، ترامپ مدعی است که شرایط در ایالات متحده درخصوص کرونا کاملا تحت کنترل است.

تا به امروز در آمریکا 53 مورد ابتلا به بیماری جدید کرونا تایید شده و مقام های این کشور اعلام نموده اند که 6 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 935

به "خبرنگاران کرونا بار دیگر بازار سهام آمریکا را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا بار دیگر بازار سهام آمریکا را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید