خبرنگاران کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس مساله رعایت سهمیه های نفتی را آنالیز کرد

به گزارش فیس راز، مسکو - خبرنگاران- جلسه کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس برگزار گردید و در آن مساله رعایت سهمیه های فراوری نفت کشورهای عضو و تاثیر آن بر وضع بازار جهانی نفت آنالیز شد.

خبرنگاران کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس مساله رعایت سهمیه های نفتی را آنالیز کرد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، وزارت انرژی روسیه روز پنجشنبه به نقل از وزیر انرژی روسیه در جلسه کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس که به صورت وبینار برگزار گردید، نوشت: امروز بیش از هر زمان دیگری ائتلاف ما احتیاج به پایبندی به امر مشترک (اجرای توافق اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت) دارد.

الکساندر نوواک گفت: معتقدم که ساز و کار جبران عدم کاهش فراوری نفت بعضی اعضای اوپک پلاس، ابزار مهم کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس در ماههای آینده است.

براساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی، در ماه گذشته میلادی، کشورهایی مانند عراق، نیجریه، آنگولا، قزاقستان و دیگران نتوانستند مطابق سهمیه فراوری نفت خود را کاهش دهند.

نوواک اظهار داشت: مکانیسم جبران حجم فراوری نفت در صورت عدم کاهش کافی سطح فراوری در آینده نیز بکار گرفته خواهد شد.

جلسه کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس که کشورهای روسیه، عربستان سعودی، امارات، کویت، الجزایر، ونزوئلا، عراق و قزاقستان در آن شرکت دارند، برای نخستین بار به صورت جداگانه از جلسه اصلی وزیران اوپک برگزار می گردد که روز ششم ماه ژوئن به صورت وبینار برگزار گردید.

در آن جلسه، کشورهای عضو اوپک موافقت کردند که تصمیم برای کاهش فراوری 9.7 میلیون بشکه در روز برای یک ماه دیگر و تا خاتمه ماه جولای تمدید گردد.

در همین حال امروز یک منبع نزدیک به مذاکرات اوپک به خبرگزاری دولتی تاس گفت که کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس در جلسه امروز پیشنهاد نخواهد کرد تا اوپک از حداکثر کاهش فراوری نفت پس از ماه جولای حمایت کند.

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروفند، پس از کاهش شدید قیمت نفت در پی گسترش ویروس کرونا در دنیا تصمیم گرفتند با مشارکت دیگر فروشندگان نفت در دنیا به توافقی برای کاهش فراوری برسند.

آنها خاتمه توافق کردند که فراوری خود را از اول ماه می (12 اردیبهشت) 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. سهم اوپک که متشکل از 10 کشور با بیشترین فراوری از اکتبر سال 2018 است، به میزان شش میلیون و 84 هزار بشکه در روز است.

این توافق بار دیگر هم مورد تایید نهاده شد و قرار است تا خاتمه ماه آینده میلادی نیزادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1165

به "خبرنگاران کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس مساله رعایت سهمیه های نفتی را آنالیز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس مساله رعایت سهمیه های نفتی را آنالیز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید