خبرنگاران 232 خانواده 2 معلولی در چهارمحال و بختیاری صاحب خانه شدند

به گزارش فیس راز، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح نهضت مسکن خانواده های دارای 2 معلول در مناطق روستایی که از سال گذشته شروع شده است، گفت: 232 خانواده دارای 2 معلول در این طرح صاحب خانه شدند.

خبرنگاران 232 خانواده 2 معلولی در چهارمحال و بختیاری صاحب خانه شدند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

نرگس عسگری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: برای احداث مسکن روستایی به این خانواده ها 360 میلیون ریال یاری بلاعوض پرداخت شده است.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری در مورد جذب و تخصیص اعتبارات احداث مسکن برای خانواده های2 معلول روستایی در سطح کشور رتبه برتر را کسب نموده است.

وی با اشاره به اینکه طرح نهضت مسکن خانواده های دارای 2 معلول در مناطق روستایی در قالب تفاهمنامه سه جانبه با بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان در دست اجراست، گفت: 400 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت نیز به متقاضیان پرداخت می گردد.

عسگری با اشاره به اینکه 500 خانواده دارای 2 معلولی فاقد مسکن در استان شناسایی شده است، اضافه نمود: در مناطق روستایی که بنیاد مسکن زمین داشته باشد برای تامین زمین به این افراد نیز یاری می گردد.

به گفته وی، ساخت و تامین مسکن برای خانوادههای دارای 2 معلول در مناطق شهری نیز با امضا تفاهمنامه پنج جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن ساز، سازمان ملی زمین به نمایندگی از راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در دست اجراست.

عسگری گفت: در مناطق شهری نیز 400میلیون ریال یاری بلاعوض و پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن پرداخت می گردد.

به گفته وی، هزینه انشعاب آب، برق و گاز این مددجویان و همچنین هزینه پروانه ساخت مسکن 2معلولی در مناطق شهری و روستایی رایگان است.

به گزارش خبرنگاران، هم اکنون 32 هزار معلول در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی شده که از این میزان 12 هزار نفر مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1397

به "خبرنگاران 232 خانواده 2 معلولی در چهارمحال و بختیاری صاحب خانه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 232 خانواده 2 معلولی در چهارمحال و بختیاری صاحب خانه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید