دادگاه عالی انگلیس درخواست آمریکا برای محکومیت ایران را رد کرد

به گزارش فیس راز، سفیر ایران در لندن گفت: دادگاه عالی بریتانیا درخواست وکلای آمریکایی برای محکومیت ایران به پرداخت حداقل 512میلیون دلارخسارت بابت تلفات نظامیان آمریکا در پایگاه خُبر عربستان(Heiser Case) را رد کرد.

دادگاه عالی انگلیس درخواست آمریکا برای محکومیت ایران را رد کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، حمید بعیدی نژاد روز سه شنبه در توییتی نوشت : دادگاه عالی بریتانیا بعد از 7سال، درخواست وکلای آمریکایی برای محکومیت ایران به پرداخت دستکم 512 میلیون دلار خسارت بابت تلفات نظامیان آمریکا در پایگاه خُبر عربستان (Heiser Case) را مردود دانست و گفت: رای محاکم آمریکایی علیه دیگر کشورها، در سیستم قضایی انگلیس قابل پیگیری نیست.

وی اضافه نمود: رای دادگاه عالی بریتانیا به این وسیله امکان طرح دعاوی جدید وکلای آمریکایی علیه ایران را مانع می شود.

به گفته بعیدی نژاد، این رای با توجه تصمیم اخیر کانادا برای فروش اموال دولت ایران در این کشور، اهمیت بیشتری می یابد و نشان میدهد که چگونه آمریکا و کانادا اصولی ترین مقررات بین المللی را نقض می کنند.

وبگاه گلوبال نیوز روز جمعه گزارش داد دیوان عالی اُنتاریو کانادا، بیش از 28 میلیون دلار پول حاصل از فروش دو ساختمان متعلق به ایران را در شهرهای اتاوا و تورنتو به خانواده قربانیان ادعایی تروریسم داده است.

ساختمان مرکز فرهنگی ایران در اتاوا و ساختمان مرکز مطالعات ایران در تورنتو، دو ملک متعلق به ایران بودند که کانادایی ها با ادعایی واهی، آن ها را به فروش رساندند تا به ادعای خود، پول حاصل از آن را به قربانیان ادعایی تروریسم بپردازند.

در این پیوند، وزارت دادگستری ایران روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: اقدام اخیر دولت کانادا به بهانه حمایت از قربانیان ادعایی تروریسم در سراسر جهان و فروش بخشی از اموال مصادره شده ایران در این کشور از هر نظر مغایر با اصول حقوق بین الملل است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 398

به "دادگاه عالی انگلیس درخواست آمریکا برای محکومیت ایران را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه عالی انگلیس درخواست آمریکا برای محکومیت ایران را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید