درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران

به گزارش فیس راز، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور عنوان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، پیشگیری از اعمال هر گونه تبعیض در ارائه خدمات و مراقبت های بهداشتی بین اتباع ایرانی و خارجی مقیم ایران است و به همین دلیل، همه شهروندان خارجی مبتلا به کرونا به صورت رایگان در بیمارستان های ایران درمان می شوند.

درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، مهدی محمودی با تأکید بر تداوم این کمک ها به منظور حفظ و مراقبت از سلامت عمومی اضافه نمود: ارایه خدمات و درمان رایگان شهروندان خارجی بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستورات موکد دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری صورت می گیرد.

محمودی گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در ابتدای اسفندماه تا به امروز انواع لوازم بهداشتی و درمانی نظیر مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در میان اتباع افغانی مقیم ایران توزیع شده است.

وی اضافه نمود: در همین مدت، برای حدود 6 هزار خانوار از ساکنان خارجی مهمانشهرهای ایران انواع کیت های حفاظت شخصی شامل ماسک، عینک، دستکش و لباس ایزوله، تجهیزات بهداشتی نظیر صابون مایع، ژل ضدعفونی کننده و دارو و کمکهای نقدی و معیشتی تامین و پرداخت شده است. همچنین به طور مداوم از مهمانشهرها و اردوگاههای مراقبتی، سرکشی به عمل می آید و تست تب سنجی از آنها انجام می شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور گفت: اقدامات بشردوستانه و موثر ایران در درمان اتباع خارجی مبتلا به کرونا موجب شده است وزارت خارجه افغانستان تا به امروز در چند نوبت از جمهوری اسلامی ایران و استانداری های مجاور مرزهای شرقی کشور قدردانی کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1131

به "درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید