دستگیری فروشندگان غیر مجوز آثار علمی

به گزارش فیس راز، تهران (پانا) - رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات تهران عظیم از دستگیری 3 فروشنده غیر مجوز آثار علمی خبرداد و گفت متهمان با انتشار و فروش آثار علمی در فضای مجازی کسب درآمد می کردند.

دستگیری فروشندگان غیر مجوز آثار علمی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی شرح داد: یکی از مولفین و دارای تعدادی فراوان اثر علمی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، فرد یا افرادی بدون اذن و اجازه ایشان در فضای مجازی اثرهای علمی وی را تبلیغ و به ازای فروش آن مبالغی را دریافت می نمایند و این امر آبرو و حیثیت و اعتبار وی لطمه وارد نموده است.

وی مطرح کرد: در تحقیقات پلیسی، مدیران کانال ها شناسایی و معین که این کانال ها بیش از 400 هزار دنبال نماینده دارد و متهمان به ازای هر یک از آثار علمی شاکی مبالغی را معین و در صورت درخواست دنبال نماینده، وی می بایست بدوا مبالغ اعلامی را واریز و در نهایت اثر علمی در اختیار وی قرار بگیرد.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه مخفیگاه متهمان در جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی های قضائی هر سه متهم در مخفیگاهشان دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافتند، ابراز کرد: هرسه متهم به فعالیت غیر قانونی و بدون اذن شاکی اعتراف کردند.

این مقام سایبری با بیان این که حق مالکیت هر نوع اثر علمی متعلق به شخص بوده و هیچ فردی، حق انتشار و نشر آن را ندارد، اضافه نمود: طبق قانون حمایت از حقوق مولفان، هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند متحمل تعقیب کیفری خواهد شد.

وی همچنین گفت: شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را به وسیله سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1676

به "دستگیری فروشندگان غیر مجوز آثار علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری فروشندگان غیر مجوز آثار علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید