دولت دنبال افزایش قیمت سوخت است، مسئولان می دانند مشکل قاچاق کجاست، اما مسئله را دور می زنند!

به گزارش فیس راز، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت به دنبال این است که نرخ سوخت را افزایش دهد. این در حالی است که هرگونه افزایش قیمت سوخت تاثیری بر جلوگیری از قاچاق نخواهد داشت.

دولت دنبال افزایش قیمت سوخت است، مسئولان می دانند مشکل قاچاق کجاست، اما مسئله را دور می زنند!

قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در ارزیابی خود نسبت به احیای مجدد کارت سوخت، گفت: به نظر نمی رسد راه اندازی مجدد سامانه کارت سوخت در بحث قاچاق و هدر رفت بنزین و گازوئیل تاثیر مطلوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه علت اصلی قاچاق سوخت در عدم و یا وجود کارت سوخت تلقی نمی شود، اضافه کرد: معتقدم باید برای جلوگیری از قاچاق سوخت از مبادی که منجر به این موضوع می شود و شناسایی هم شده جلوگیری کرد. متاسفانه در حالی که کارگروه هایی برای مبارزه با قاچاق سوخت به همراه مسئولان وزارت نفت در کمیسیون انرژی نشست های متعددی برگزار کردند و این موضوع را مورد بررسی قرار دادند، اما ماموریت ها و وظایف خود را به خوبی اجرا نکردند.

**مسئولان عزمی برای مبارزه با قاچاق سوخت ندارد

ساعدی با تاکید بر اینکه روش های مبارزه با قاچاق سوخت مشخص است، شرح داد: مرز ها و مبادی منتهی به قاچاق سوخت در رسانه ملی اعلام شده، اما متاسفانه اراده و عزمی از سوی متولیان این امر به ویژه مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق برای مبارزه با این معضل وجود ندارد.

کننده مردم دشت آزادگان یادآور شد: همه می دانند مشکل اصلی قاچاق کجاست اما متاسفانه به جای حل مشکل، مسئله را دور می زنند. به نظرم این موضوع عزم و اراده جدی می طلبد و نهاد های متولی حفظ مرز ها و نظارت بر امر جایگاه داران باید این موضوع را جدی بگیرند و به سادگی از این قضیه عبور نکنند.

ساعدی با تاکید بر اینکه متاسفانه مسئولان به جای جلوگیری از مبادی قاچاق سوخت با مصاحبه های متعدد افکار عمومی را به سمت دیگری هدایت می کنند، گفت: به جرات می توانم بگویم اهدافی که برای کارت سوخت در نظر گرفته شد محقق نشد و سهمیه بندی بنزین و رویه کارت سوخت نتوانست تاثیر چندانی بر بحث قاچاق داشته باشد.

**دولت به دنبال افزایش قیمت سوخت / هرگونه افزایش قیمت تاثیری بر قاچاق نخواهد داشت

عضو کمیسیون انرژی در خصوص برآورد ها پیرامون افزایش قیمت سوخت، گفت: مجلس پیشتر در این خصوص طرحی ارائه داده و دولت به دنبال این است که نرخ سوخت را افزایش دهد این در حالی است که هرگونه افزایش قیمت سوخت تاثیری بر جلوگیری از قاچاق نخواهد داشت چرا که فروش بنزین، گازوئیل و دیگر حامل های سوختی با واحد پولی ایران مبادله نمی شود بلکه خرید و فروش آن با پول های خارجی مانند دلار و واحد پولی کشور های همسایه صورت می گیرد.

**افزایش قیمت سوخت صرفا به معنای فشار بر مردم است

ساعدی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت سوخت صرفا افزایش فشار بر مردم را به دنبال خواهد داشت، شرح داد: هر اندازه که قیمت سوخت بالا رود زندگی مردم با مشکل روبرو خواهد شد چرا که قیمت سوخت تاثیر مستقیم بر بازار دارد و نوسانات بازار به صورت مستقیم بر معیشت مردم تاثیر خواهد گذاشت، لذا بهتر است بیش از این با معیشت مردم بازی نکنیم و مسئولان به جای کار های حاشیه ای درد را درمان کنند.

وی در پایان گفت: به نظر می رسد راه هایی که بر روی میز دولت و مجلس گذاشته می شود یک راه فرار موقتی و گذراست که آسیب های خود را در آینده به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 581

به "دولت دنبال افزایش قیمت سوخت است، مسئولان می دانند مشکل قاچاق کجاست، اما مسئله را دور می زنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت دنبال افزایش قیمت سوخت است، مسئولان می دانند مشکل قاچاق کجاست، اما مسئله را دور می زنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید