دیدارشی جین پینگ رییس جمهوری چین با نخست وزیرهند

به گزارش فیس راز، شی جین پینگ رییس جمهوری چین که با هدف حضور در دومین دیدار غیررسمی رهبران چین و هند به دهلی نو سفر نموده است آدینه شب با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار و گفت و گو کرد.

دیدارشی جین پینگ رییس جمهوری چین با نخست وزیرهند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چین

رادیو بین المللی چین روز شنبه گزارش کرد، شی در این دیدار با مرور نخستین دیدار غیر رسمی سال گذشته خود با مودی در شهر وو هان گفت: بسیار خوشحالم که در دومین دیدار غیررسمی سران دو کشور برای آشنایی بیشتر با هند در ایالت تامیل نادو، جنوبی ترین ایالت هند حضور پیدا می کنم.

او گفت: ایالت تامیل نادو رفت و آمد تاریخی با چین داشته و یکی از توقفگاه های مهم در راه دریایی ابریشم قدیمی بود اجداد دو ملت با غلبه بر مسائل فراوان، تبادلات ادبی، هنری، فلسفی و دینی میان دو ملت را به نفع هر دو کشور شروع کردند و امروز هم ظرفیت این نوع تبادلات برای دو کشور قابل استفاده است.

هند

شی با اشاره به هفتادمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک دو کشور گفت باید با استفاده از این فرصت تبادلات فرهنگی و آموزشی میان دو کشور را تعمیق و گسترش داد و به صورت مشترک از گفت و گوی تمدن ها حمایت کرد تا انگیزه جدید توسعه روابط دوجانبه ایجاد گردد.

نخست وزیر هند هم در این دیدار برج های باستانی شهرک ماهابالی پورام را نمونه میراث فرهنگی و معماری هند و سند تبادلات هزاران ساله هند با چین خواند و گفت دو کشور امروز جزو جوامع اقتصادی مهم جهان هستند و تقویت همکاری آنها برای دو کشور و جهان حائز اهمیت زیادی است.

مودی اضافه کرد دو کشور از تمدن های باستانی و عمیقی برخوردارند و خرد و هوش نهفته در این تمدن ها می تواند به حل چالش های گوناگون امروز در جهان الهام ببخشد.

دینگ شوئه یانگ عضو دفتر سیاسی و رییس دفتر کمیته مرکزی حزب کمونیست، یانگ جیه چی عضو دفتر سیاسی و رییس دفتر کمیته امور خارجه کمیته مرکزی حزب کمونیست، وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه، هه لی فنگ معاون کنفرانس مشورت سیاسی خلق و رییس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین در این سفر رییس جمهوری خلق چین را همراهی می نمایند.

شی جین پینگ پس از سرانجام سفرش در هند از نپال دیدار خواهد نمود.

بر اساس داده های منتشر شده وزارت بازرگانی چین، میزان تجارت چین و هند در سال 2018 به 95 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید که حدود 70 درصد کل تجارت چین با منطقه آسیای جنوبی را شامل می گردد.

براساس داده های منتشر شده، چین در سال های متمادی شریک اول تجاری هند بوده و عمدتا محصولات مکانیکی و الکترونیکی، مواد شیمیایی آلی، منسوجات، دستگاه های پردازش داده ها و قطعات آن را به هند صادر نموده و الماس، محصولات مکانیکی و الکترونیکی، منسوجات و سنگ آهن هم از هند وارد نموده است.

علاوه بر این، هند نیز یکی از مقاصد مهم سرمایه گذاری چین در خارج و همکار مهم چین در ساخت تاسیسات زیربنایی بوده است تا سرانجام ماه ژوئیه (بهمن 1397) امسال، شرکت های چینی 8 میلیارد و 400 میلیون دلار در هند سرمایه گذاری نموده اند که یک سوم سرمایه گذاری کل این کشور در منطقه آسیای جنوبی را شامل می گردد.

تا سرانجام ماه اگوست (شهریور 1398) امسال، سرمایه گذاری هند در چین هم به 920 میلیون دلار رسید که در زمینه خدمات نرم افزاری و اجاره اقتصادی صورت بوده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 456

به "دیدارشی جین پینگ رییس جمهوری چین با نخست وزیرهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدارشی جین پینگ رییس جمهوری چین با نخست وزیرهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید