فرایند نزولی مبتلایان و قربانیان کرونا در چین ادامه دارد

به گزارش فیس راز، مقامات چین اعلام کردند که طی 24 ساعت گذشته 21 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 13 نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

فرایند نزولی مبتلایان و قربانیان کرونا در چین ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات چین روز سه شنبه اعلام کردند که طی 24 ساعت گذشته 13 نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کرونا در این کشور به 3226 نفر برسد.

همچنین طی این مدت 21 نفر دیگر به مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در چین افزوده شد تا مجموع مبتلایان در این کشور به 80 هزار و 901 نفر برسد.

مقامات چین که پیشتر نسبت به کاهش سریع فرایند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشور های خارجی هستند، زیرا کسب وکار های بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

منابع بیمارستانی چین گزارش دادند که تمام استان های این کشور به جز هوبه از اواخر ماه فوریه پیروز شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا سرانجام ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می شود.

ویروس کووید19، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می شود و همین امر کنترل آن را سخت کرده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می کند که یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها شروع می شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 987

به "فرایند نزولی مبتلایان و قربانیان کرونا در چین ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند نزولی مبتلایان و قربانیان کرونا در چین ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید