ساخت واکسن برای کرونا ممکن است چند سال طول بکشد

به گزارش فیس راز، رئیس سابق اورژانس بیمارستان بقیه الله (عج) گفت: ساخت واکسن و دارو برای بیماری کرونا، ممکن است چند سال طول بکشد، برای ساخت دارو باید آزمون وخطا صورت بگیرد و سپس به فراوری انبوه برسد.

ساخت واکسن برای کرونا ممکن است چند سال طول بکشد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، صدرالله محمودی گفت: 80 درصد بیماران مبتلا به کرونا به هیچ اقدامی احتیاج ندارند و فقط باید در خانه از خود مراقبت نمایند؛ 20 درصد دیگر افراد مبتلا، بر اساس علائم در سه سطح خفیف، متوسط و شدید دسته بندی می شوند و باید بر این اساس یا بستری شوند و یا تحت درمان قرار گیرند.

وی اضافه نمود: مسئله ای که وجود دارد این است که الان هر فردی که تب و سایر علائم عمومی را دارد به بیمارستان ها مراجعه می نماید؛ درصورتی که الان مرکز عفونت و انتقال کرونا در سطح شهر، بیمارستان ها هستند! مردم باید بر اساس سامانه راه اندازی شده در وزارت بهداشت، در صورت لزوم به بیمارستان مراجعه نمایند.

رئیس سابق اورژانس بیمارستان بقیه الله (عج) در مورد میزان اعتماد به کیت های تشخیصی کرونا اذعان کرد: با توجه به مشابه بودن علائم عمومی آنفلوآنزا و کرونا، نباید تنها به نتایج کیت ها اتکا کرد زیرا این کیت ها تا 50 درصد خطا دارند و محتمل است نتیجه کیت مثبت باشد اما فرد مبتلا به ویروس کرونا نباشد؛ بنابراین تب، سطح اکسیژن خون و درگیری ریوی در سی تی اسکن برای تشخیص قطعی کرونا باید مدنظر قرار بگیرد؛ ما مواردی را داریم که فرد، این سه علامت را دارد و به عنوان فرد کرونا مثبت از دید پزشکی تلقی می گردد اما تست تشخیصی کیت او منفی شده است! بنابراین نباید صرفاً بر اساس نتایج کیت اظهارنظر کرد.

وی کشندگی آنفلوآنزا را در جوامع مختلف از 5 تا 10 درصد متغیر دانست و اضافه نمود: درحالی که میزان کشندگی کرونا حدود 3 درصد است؛ فقط یک مشکل در بیماران مبتلا به کرونا این است که زمان بستری آن ها در بیمارستان به صورت میانگین حدود دو هفته است که این میزان در مورد آنفلوآنزا یک هفته است.

محمودی مهم ترین منطقه انتقال و ابتلا به کرونا را از پیشانی تا دهان معرفی نموده و ادامه داد: اصل کلی برای این بیماری های ویروسی این است که باید از پیشانی تا دهان (T-ZONE) محافظت کرد تا فرد سالم، دچار بیماری نگردد؛ بیماری های عفونی ویروسی، بیشتر از کف دست منتقل می شوند بنابراین در صورت لمس سطوح باید 20 تا 25 ثانیه دست های خود را با آب و صابون بشوییم یا از مواد ضدعفونی نماینده استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: ساخت واکسن و دارو، ممکن است چند سال طول بکشد، برای ساخت دارو باید آزمون وخطا صورت بگیرد و سپس به فراوری انبوه برسد؛ بنابراین هرگونه تبلیغی در فضای مجازی چه بر پایه گیاهی و چه شیمیایی به صورت جدی رد می گردد و هیچ دارویی تابه حال برای درمان کرونا به صورت اختصاصی فراوری نشده است؛ داروی 0124 نیز هیچ تأثیری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد.

انتهای پیغام/4145

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1000

به "ساخت واکسن برای کرونا ممکن است چند سال طول بکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت واکسن برای کرونا ممکن است چند سال طول بکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید