سقف و سابقه برای واردات کارت های بازرگانی غیرتولیدی حذف شد

به گزارش فیس راز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، در تصمیمی سقف و سابقه برای واردات ماشین آلات، مواد اولیه و قطعات خطوط تولیدی، برای کارت های بازرگانی غیرتولیدی را حذف کرد

سقف و سابقه برای واردات کارت های بازرگانی غیرتولیدی حذف شد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، با پیگیری های اجرا شده از سوی کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران پیرو مباحث مطرح شده در جلسه اعضای کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با رئیس کل گمرک ایران و معاونان وی، سقف و سابقه برای واردات کارت های بازرگانی غیرتولیدی، از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف شد.

بر اساس تغییرات جدیدی که در سیستم ثبت سفارش اجرا شده، مقدار مجاز واردات از سوی هر کارت بازرگانی غیرتولیدی، در یکسال برای هر شرکت متفاوت است که این تفاوت، بسته به نوع شاخص ها و سوابق دارندگان کارت های بازرگانی غیرتولیدی دارد.

بر این اساس، سقف واردات بسته به شاخص ها و سوابق، از 100 هزار دلار تا 100 میلیون دلار متفاوت مشخص شده است.

هر یک از فعالان مالی و دارندگان کارت های بازرگانی می توانند با مراجعه به سامانه ثبت سفارش خود، از میزان سقف مجاز مشخص شده برای واردات خود، آگاه شوند. لازم به ذکر است این تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، از اوایل هفته آینده عملیاتی خواهد بود.

لازم به ذکر است، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز علاوه بر طرح این درخواست فعالان مالی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، در مکاتبه ای با رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهان حذف سقف و سابقه واردات کارت های غیرتولیدی شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 742

به "سقف و سابقه برای واردات کارت های بازرگانی غیرتولیدی حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف و سابقه برای واردات کارت های بازرگانی غیرتولیدی حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید