شیوع کرونا حضور مردم در تفرجگاه های گلستان را ممنوع نمود

به گزارش فیس راز، استاندار گلستان گفت که باهدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، حضور مردم روزهای پنج شنبه و آدینه در جنگل النگدره، ناهار خواران و دیگر تفرجگاه های استان گلستان ممنوع است.

شیوع کرونا حضور مردم در تفرجگاه های گلستان را ممنوع نمود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، هادی حق شناس پنج شنبه 15 اسفند در مراسم درختکاری در پارک پسماند گرگان استان گلستان اظهار کرد: یکی از مواردی که در راستا مهار این بیماری باید موردتوجه مردم قرار بگیرد، خودداری از حضور در اجتماعات است که در این راستا علاوه بر منع حضور مردم در تفرجگاه ها، مدارس و مهمان پذیرهای ادارات گلستان نیز حق پذیرش مسافر در ایام نوروز را ندارند.

وی با اشاره به بستری شدن بیش از 500 نفر در مراکز درمانی گلستان با ظن ابتلا به کرونا گفت: تا به امروز 60 درصد این بیماران مرخص شدند که امیدواریم فرایند بهبود در بقیه بیماران نیز با سرعت ادامه پیدا کند.

استاندار گلستان با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی و درختکاری گفت: اساسی ترین راهکار مقابله با آلودگی آب، خاک و هوا در جهان درختکاری است و همه باید درزمینهٔ کاشت و نگهداری از درختان همکاری داشته باشند.

حق شناس ادامه داد: بخش کوچکی از استان گلستان سرسبز است و این استان نیازمند درختکاری است و باید این موضوع در شهرها و روستاها موردتوجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: درختکاری جلوه ای کم نظیر به تفرجگاه ها، حاشیه جاده ها و سکونتگاه های مردمی می دهد و اگرچه درگیر ویروس کرونا هستیم اما فرایند زندگی ادامه دارد و باید درختکاری موردتوجه باشد.

مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز به اهمیت درختکاری اشاره نمود و گفت: برنامه های توسعه ای حوزه درختکاری باید به گونه ای باشد که به منابع طبیعی آسیبی وارد نکند و اجرای آن به حفظ و پایداری این مهم منجر گردد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این مراسم گفت: هم زمان با هفته درختکاری 65 هزار اصله نهال سرو نقره ای، سرو ضربین، صنوبر، اکالیپتوس، ون، داغ داغان و کاچ بروسیاه به طور رایگان میان مردم استان توزیع می گردد.

ابوطالب قزل سفلو اضافه کرد: از 14 آذر سال جاری تا به امروز و در راستای طرح نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز یک میلیون و 200 هزار اصله نهال در گلستان غرس شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 955

به "شیوع کرونا حضور مردم در تفرجگاه های گلستان را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا حضور مردم در تفرجگاه های گلستان را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید