طالبان برنامه ای برای مذاکرات استانبول ندارد

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، ایندیپندنت در گزارش خود می نویسد: تنها 6 روز دیگر تا برگزاری نشست عقب افتاده استانبول باقی مانده است. این نشست قرار بود که در 16 آوریل (27 فروردین) برگزار شود اما به دلیل عدم آمادگی طالبان برای شرکت در این نشست در تاریخ یاد شده، سازمان ملل متحد و ترکیه مجبور شدند تا این نشست را به تاریخ 24 آوریل به تعویق بیندازند.

طالبان برنامه ای برای مذاکرات استانبول ندارد

با این حال هنوز هم به نظر می رسد که امید برای برگزاری این نشست به تاریخ 24 آوریل (4 اردیبهشت) در هاله ای از تردید واقع شده است. شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرده که مقدمات کار را برای برگزاری نشست در این تاریخ فراهم کرده و فهرست نماینده های دولت در این نشست نهایی شده است و به زودی با ارگ ریاست جمهوری در میان گذاشته می شود.

اما در سوی دیگر مذاکره، هیچ خبری از تدابیر ویژه برای حضور در این نشست وجود ندارد. طالبان تنها چیزی را که در مورد نشست استانبول پس از تعویق آن به رسانه ها انتقال می دهد این است که بحث نشست استانبول در دستور کار است و طالبان به زودی دیدگاه خود را در این رابطه مطرح خواهد کرد.

اما شواهد چنین نشان می دهد که طالبان دیگر میل چندانی برای رفتن به پای میز مذاکره ندارد و بهانه جویی طالبان در مورد عدم حضور این گروه در هر گونه نشستی تا خروج کامل ناتو از افغانستان، صرفاً یک ترفند تبلیغاتی است و این گروه به دلیل اینکه هیچ دستور کار و ماموریتی برای حضور در نشست ها و هر گونه مذاکره ندارد، ناگزیر به صورت مداوم به دنبال بهانه برای به تعویق انداختن مذاکرات هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1715

به "طالبان برنامه ای برای مذاکرات استانبول ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان برنامه ای برای مذاکرات استانبول ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید