عمران خان نسبت به سیاست های متکبرانه و توسعه طلبانه هند هشدار داد

به گزارش فیس راز، نخست وزیر پاکستان امروز (چهارشنبه) به جامعه بین الملل درباره آنچه سیاست های متکبرانه و توسعه طلبانه هند تحت رهبری نارندار مودی توصیف کرد، هشدار داد.

عمران خان نسبت به سیاست های متکبرانه و توسعه طلبانه هند هشدار داد

جهت دریافت خدمات نقشه ساخت الاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان غالبا انتقاداتی را به نارندرا مودی، نخست وزیر هند وارد می نماید. او اغلب به مودی به عنوان برترپندار هندوتوا اشاره نموده و ایدئولوژی او را به عنوان الهام گرفته از نازی توصیف می نماید.

عمران خان با بیان اینکه رویکرد دهلی نو تهدیدی علیه صلح و ثبات در این منطقه است اتهاماتی را علیه هند مطرح نموده و به عملیات پرچم دروغین هند در کشمیر، تهدید برای بنگلادش به وسیله قانون اصلاح شهروندی و مناقشه مرزی اخیر با نپال و چین اشاره نمود.

نخست وزیر پاکستان در پیامی توییتری نوشت: دولت برترپندار هندوتوای مودی، با سیاست های متکبرانه و توسعه طلبانه مشابه نازی ها، به تهدیدی علیه همسایگان هند تبدیل شده به طوریکه بنگلادش را به وسیله قانون شهروندی تهدید می نماید در حالیکه مناقشات مرزی با نپال و چین و پاکستان به وسیله عملیات پرچم دروغین تهدیدی دیگر از سوی هند هستند.

او اضافه نمود: الحاق غیرقانونی جامو و کشمیر اشغالی هند طبق کنوانسیون چهارم ژنو، یک جنایت جنگی است. من همیشه تاکید نموده ام که دولت فاشیست مودی نه تنها تهدیدی علیه اقلیت های هندی است که آن ها را در صندلی شهروندان درجه دو انداخته است، بلکه تهدیدی برای صلح منطقه ای است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1090

به "عمران خان نسبت به سیاست های متکبرانه و توسعه طلبانه هند هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان نسبت به سیاست های متکبرانه و توسعه طلبانه هند هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید