عوارض چشمی کرونا از خود کرونا بدتر هستند

به گزارش فیس راز، بهرام بحرانی فوق تخصص شبکیه چشم اظهار کرد: کووید 19 می تواند چشم را مانند دیگر اعضای بدن درگیر کند و حدود 5 درصد از بیماران کووید 19 درگیری چشمی دارند بعلاوه درگیری قرنیه و عروق شبکیه و قسمت های دیگر چشم هم گزارش شده، اما شایع ترین نوع درگیری چشم در ویروس کرونا به صورت عفونت حاد ملتحمه ای است.

عوارض چشمی کرونا از خود کرونا بدتر هستند

او اضافه نمود: عفونت حاد ملتحمه چشم به صورت قرمزی، ترشح چرکی، تورم پلک ها، آب ریزش و سوزش چشم خود را نشان می دهد. اگر چه این علائم غیر اختصاصی بوده و در عفونت های حاد ملتحمه ای بر اثر باکتری ها ویروس های دیگر هم می توانند ایجاد شوند، اما اگر شخصی سابقه تماس با فرد مبتلا با کرونا را داشته باشد باید دلیل عفونت چشمی خود را کرونا در نظر بگیرد.

این فوق تخصص شبکیه چشم با اشاره به عفونت حاد ملتحمه ای ادامه داد: عفونت حاد ملتحمه ای می تواند قبل، حین و بعد از علائم شایع کرونا مثل سرفه، عطسه و تب ایجاد گردد. بیشتر عفونت های حاد ملتحمه ای خود محدود هستند یعنی فقط احتیاج به درمان حمایتی دارند مثل استفاده از قطره اشک مصنوعی. اگر تورم چشم در فرد زیاد بود، می تواند با آب جوش خنک شده داخل چشم را شستشو دهد.

بحرانی اعلام کرد: علائمی که بر اثر کرونا روی چشم فرد بیمار ایجاد می گردد بعد از 1 الی 2 هفته بهبود می یابد. یکی از راه های ورود ویروس کرونا به چشم به وسیله ذرات ویروسی حین عطسه و سرفه فرد مبتلا است. کرونا به وسیله دست های آلوده هم می تواند وارد چشم گردد، زیرا دست با دهان و بینی و وسایل آلوده مدام در تماس است و برای جلوگیری از این تماس ها باید از ماسک و عینک های محافظ استفاده کرد و فاصله اجتماعی هم رعایت گردد بعلاوه تا حد ممکن از تماس دست با چشم خودداری کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1924

به "عوارض چشمی کرونا از خود کرونا بدتر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض چشمی کرونا از خود کرونا بدتر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید