فارس من، موضوع مقالات نباید مورد پسند خارجی ها باشد، وجود مراجع داخلی خوب برای چاپ مقالات احتیاج به مجلات خارجی را کم می نماید

به گزارش فیس راز، رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر مراجع داخلی خوب برای چاپ مقالات در کشور وجود داشته باشد احتیاجی به چاپ مقالات در خارج کمتر می گردد. البته باید موضوعات کاربردی و برای برطرف احتیاج های کشور باشد.

فارس من، موضوع مقالات نباید مورد پسند خارجی ها باشد، وجود مراجع داخلی خوب برای چاپ مقالات احتیاج به مجلات خارجی را کم می نماید

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی از کاربران فارس در سامانه فارس من پرسیده اند که لزوم مشخص مراجع داخلی برای چاپ مقالات دکتری آنالیز گردد.

در آخرین پیگیری از این موضوع، سید حسن صدوق رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی و رئیس مرکز آمایش دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیأت علمی این دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت:مساله ISI را هر چند مدت یکبار مطرح می نمایند. در حالی که باید مقاله به طور طبیعی از رساله و کار تحقیقی استخراج گردد.

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: بعضی از استاد راهنما ها زمانی که دانشجو می خواهد از پروپوزال دفاع کند به دنبال این هستند که از این موضوع، مقاله استخراج می گردد یا خیر؟ مقاله باید خودش از رساله استخراج گردد. نه اینکه سوژه را به گونه ای انتخاب کنیم که مقاله استخراج شده از آن مورد پسند خارجی ها باشد.

موضوعات مقاله ای که مورد توجه ISI و Scopus باشد برای ما ملاک نیست

صدوق در ادامه با یادآور شدن این نکته که دانشجویان موضوعاتی را انتخاب می نمایند که مورد توجه ISI و Scopus باشد در حالی که برای ما ملاک نیست، یادآور شد: راه تقلب باز شده است و مقالات را به صورت پولی چاپ می نمایند همان طور که پول می گیرند مقالات ISI می نویسند.

مراجع داخلی خوب در کشور باشد احتیاجی به چاپ مقالات در خارج کمتر می گردد

وی در انتها گفت: اگر مراجع داخلی خوب در کشور باشد احتیاجی به چاپ مقالات در خارج کمتر می گردد. البته باید موضوعات کاربردی و در جهت برطرف احتیاج های کشور باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 753

به "فارس من، موضوع مقالات نباید مورد پسند خارجی ها باشد، وجود مراجع داخلی خوب برای چاپ مقالات احتیاج به مجلات خارجی را کم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، موضوع مقالات نباید مورد پسند خارجی ها باشد، وجود مراجع داخلی خوب برای چاپ مقالات احتیاج به مجلات خارجی را کم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید