فرایند انتخابی و چالش پیش روی فرنگی کاران، سهم ناچیز شاگردان آقای خاص

به گزارش فیس راز، فرایند انتخابی تیم های کشتی به زودی قرار است به صورت برنامه ای مدون تنظیم گردد و به احتمال زیاد سهم شاگردان بنا در این برنامه خیلی ناچیز است.

فرایند انتخابی و چالش پیش روی فرنگی کاران، سهم ناچیز شاگردان آقای خاص

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، کشتی ایران سال هاست با فراز و نشیب های زیادی روبه روست. در سال منتهی به المپیک وقتی علیرضا دبیر به عنوان سکان دار کشتی روی کار آمد به صراحت اعلام کرد از کشتی در المپیک 2020 نباید توقع زیادی داشت. هرچند که شیوع ویروس کرونا همه معاملات را به هم ریخت و المپیک با تعویق یک ساله روبه رو شد. در کشتی آزاد و فرنگی گوش شکسته های ایران توانستند 6 سهمیه کسب نمایند و سه سهمیه در کشتی آزاد و سه سهمیه در کشتی فرنگی باقی مانده است.

اما چالش جدید این روزهای کشتی ایران بحث انتخابی تیم ملی است. در زمان ریاست رسول خادم بحث انتخابی با رعایت کامل تمام قوانین به اجرا درآمد و به قدری در این موضوع حساسیت به خرج داده شد که حتی بعضی گوش شکسته ها پشت خط ماندند و نتوانستند در تیم های ملی جای خود را باز نمایند.

حالا در دوره جدید ریاست کشتی این بار هم حرف از انتخابی تیم ملی است؛ موضوعی که ممکن است با چالش های زیادی روبه رو گردد. به گفته محسن کاوه مدیر تیم های ملی کشتی آزاد قرار است به زودی قوانینی در خصوص انتخابی تیم ملی وضع گردد که برای همه تیم ها هم قابل اجراست.

فرایند انتخابی در زمان ریاست رسول خادم سفت وسخت هم در کشتی آزاد و هم فرنگی به اجرا درمی آمد و در آن موقع موافقان و مخالفان زیادی داشت و در خیلی از مواقع فرایند انتخابی ثابت می کرد نمی توان در همه میدان ها اعم از آسیایی، جهانی و المپیک به آن بسنده کرد و گاهی اوقات باید چشم پوشی کرد و به دیگر گزینه ها میدان داد. اما موافقان این طرح معتقد بودند که انتخابی لازم الاجراست چرا که باعث می گردد دیگر کشتی گیران هم دیده شوند و به آن ها میدان داده گردد.

فرایند انتخابی که از زمان ریاست رسول خادم به یادگار مانده است این روزها هم قرار است به صورت یک برنامه مدون تنظیم گردد و در اختیار تیم ها گذاشته گردد و حتی سخنگوی فدراسیون کشتی هم این موضوع را اعلام کرد و به زودی قرار است با سرمربیان کشتی و رئیس فدراسیون برای تنظیم چنین برنامه مدون و البته لازم الاجرا جلسه ای برگزار خواهند کرد.

اما موضوعی که نباید از آن غافل شد سیاست گذاری های محمد بنا است؛ او معتقد است این برنامه ها نباید به صورت ثابت و همیشگی باشد. بنا معتقد است: این مدل فرآیندها در گذشته هم وجود داشته که به اعتقاد من نباید به هیچ صورتی این موضوع جزو احکام مطلق باشند. با این شرایط خاص نمی توان اکنون حرفی زد و باید در زمان مناسب و به اقتضای شرایط تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنیم.

بنا به فرایند انتخابی چندان اعتقاد ندارد و معتقد است باید در شرایط و موقعیت ها تصمیم گرفته گردد؛ درست برعکس مدیران کشتی آزاد که معتقدند این فرایند انتخابی است که کشتی گیران را از یکدیگر متمایز می نماید و باید به دیگر کشتی گیران دیگر هم میدان داد.

با شیوع ویروس کرونا البته شرایط این روزها چندان خوشایند نیست؛ کشتی گیران زمانی می توانند به آمادگی مطلوب برسند که با یکدیگر سرشاخ گردد و در حال حاضر در تمرینات خانگی نمی توانند فنون و تکنیک های لازم را پیاده نمایند و از این بابت ورزشکاران کشتی شرایط سختی دارند. به هرحال از دید مربیان کشتی این تعویق چندان سودمند نیست و باید دید در روزهای آینده شرایط به چه صورت خواهد بود.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1105

به "فرایند انتخابی و چالش پیش روی فرنگی کاران، سهم ناچیز شاگردان آقای خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند انتخابی و چالش پیش روی فرنگی کاران، سهم ناچیز شاگردان آقای خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید