قتل دو روزنامه نگار در اندونزی ، سلطان پالم دستگیر شد

به گزارش فیس راز، پلیس اندونزی یکی از مقام های ارشد صنعت پالم این کشور را به دلیل برنامه ریزی برای قتل دو روزنامه نگار اندونزیایی دستگیر کرد.

قتل دو روزنامه نگار در اندونزی ، سلطان پالم دستگیر شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، جنازه مارادن سیانیپار هفته گذشته در گودالی نزدیک یک مزرعه بزرگ پالم در استان سوماترای شمالی پیدا شد. پلیس بقایای جسد همکار او ماراتوا سیرگر را هم یک روز بعد در همان حوالی یافت. گفته می گردد هر دو روزنامه نگار با ضربه های متعدد چاقو کشته شده اند.

سیانیپار و سیرگر در جریان دعوای میان شرکت پالم و افراد محلی بر سر مالکیت یک قطعه زمین فعالیت می کردند و قصد داشتند با میانجیگری دعوا را به خاتمه برسانند. پلیس سوماترای شمالی روز شنبه ویبهاری پادماسمولو را به دلیل دست داشتن در قتل دو روزنامه نگار بازداشت کرد. این تاجر بزرگ پالم متهم است به چهار نفر سه هزار دلار پول داده است تا از شر دو روزنامه نگار اندونزیایی خلاص گردد.

  • انتقاد سازمان گزارشگران بدون مرز از روسیه؛ اینترنت ملی یا سانسور رسانه ها

پادماسمولو مالک یکی از شرکت های بزرگ فراوریکننده روغن پالم است؛ ماده ای که در فراوری بسیاری از مواد غذایی از سوپ تا شکلات در اندونزی کاربرد دارد. هر چند او در بازپرسی های ابتدایی هر نوع حضور در صنعت پالم اندونزی یا دخالت کردن در قتل دو روزنامه نگار را رد نموده است. گفته می گردد هدف از کشتن سیانیپار و سیرگر خاتمه دادن به دخالت های آنها در پرونده دعوای زمین خواری شرکت فراوری پالم بوده است.

پلیس در مجموع پنج نفر را در پرونده قتل دو روزنامه نگار دستگیر نموده و همچنان در پی یافتن سه متهم دیگر است. سیانیپار و سیرگر تا سال 2017 برای یک سایت خبررسانی محلی کار می کردند و پس از آن تصمیم گرفتند روزنامه نگار آزاد باشند. آنها در دعوا میان پولدارها و مردم عادی طرف مردم را می گرفتند و به ضعیف ترها یاری می کردند از رسیدن به حقوق قانونی خود کوتاه نیایند.

بسیاری از پرونده های خشونت علیه روزنامه نگاران و خبرنگاران در اندونزی حل نشده باقی می ماند؛ از جمله نزدیک به 10 پرونده در امسال میلادی. بر اساس گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، اندونزی رتبه 124 را از میان 180 کشور در موضوع آزادی بیان در رسانه ها دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 531

به "قتل دو روزنامه نگار در اندونزی ، سلطان پالم دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قتل دو روزنامه نگار در اندونزی ، سلطان پالم دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید