لاوروف: برای مقابله با دخالت آمریکا در ونزوئلا ائتلاف تشکیل می دهیم

به گزارش فیس راز، وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورش میخواهد با تشکیل یک ائتلاف بین المللی مانع دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا گردد.

لاوروف: برای مقابله با دخالت آمریکا در ونزوئلا ائتلاف تشکیل می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در یک نشست خبری در تاشکند ازبکستان گفت دولت متبوعش میخواهد یک ائتلاف بین المللی را برای مقابله با دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا تشکیل دهد.

سرگئی لاوروف در واکنش به احتمال دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا به خبرنگاران گفت: روسیه میخواهد ائتلافی را با شرکت گروهی کشورها برای مقابله با چنین اقداماتی ایجاد کند. البته این ائتلاف قبلاً در سازمان ملل متحد شکل گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه در مورد تماس تلفنی روز گذشته با همتای آمریکایی خود مایک پامپئو نیز گفت: ما توافق کردیم که در مورد تحولات ونزوئلا با یکدیگر در تماس باشیم. با این حال من فکر نمی کنم راهی برای نزدیک شدن مواضع ما [در قبال ونزوئلا] پیدا گردد. مواضع ما مبتنی بر اصول و چهارچوب های سازمان ملل متحد و نیز قوانین بین المللی است؛ اما آمریکا مواضع متفاوتی دارد و برای یک کشور دیگر رئیس جمهور معین می نماید.

آمریکا در ماههای اخیر با هدف براندازی نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا و به قدرت رساندن مهره دست نشانده خود یعنی خوان گوایدو، فشارهای سیاسی و مالی شدیدی را به ونزوئلا وارد نموده و حتی از احتمال دخالت نظامی در این کشور سخن گفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 225

به "لاوروف: برای مقابله با دخالت آمریکا در ونزوئلا ائتلاف تشکیل می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: برای مقابله با دخالت آمریکا در ونزوئلا ائتلاف تشکیل می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید